torsdag 6 augusti 2009

Pysseldag!

Kärleken övervinner allt!


För ett par dagar sedan blev Nora och jag väldigt, väldigt pysselsugna.... Som tur är har vi ett par Pandurobutiker i vår stad, så vi tog en sväng till en av dem och införskaffade lite tyg och några målardukar!

Under en längre tid har jag funderat på att texta lite skyltar och jag har nu påbörjat ett par textningsprojekt! :) Det är ju ett bra tag sedan jag höll på med detta, så ambitionen är att det ska bli något egenhändigt och personligt, vilket inte nödvändigtvis betyder "perfekt och felfritt"....

Nora hittade ett mönster på en väska som hon ska sy och till den köpte hon ett jätteläckert svartmönstrat tyg! :)


Vackra rosor från trädgården!


Tidigare i veckan var vi även och besökte min vän Annika i hennes familjs mysiga stuga! De bor så vackert intill Mälaren och vi trivs så bra när vi får komma dit och mysa!

Idag har hela gänget "vuxna barn" och lilla Doris varit här och även det var mysigt!

I helgen ska vi greja lite i trädgården, vilket verkligen behövs..... Rabatterna ska rensas och även gräsmattan behöver snyggas till!
Nu i kväll passade jag på att plocka in ett par rosor och dessa satte jag i en gammal sockerskål, vilket blev jättegulligt!



Hoppas ni alla har det bra i sommarvärmen!
Var rädda om er!
Kram Maria

Inga kommentarer: