söndag 27 september 2009

Tentaplugg....


På vår altan


Jag måste plugga, fast jag mycket hellre vill göra tusen andra saker...... De närmaste dagarna kommer jag att sitta fast vid vårt köksbord, analyserandes en massa psykologiska begrepp, biologiska samhörigheter och miljörelaterade faktorer. Visst är det roligt, men jisses vad skönt det ska bli när denna delkurs är över! :)

I fredags gjorde jag, Ida och Doris en snabbvisit hos vår goa vän Annika i Västerås! Innan vi åkte hem besökte vi även Country House , där jag köpte en hylla och några träbokstäver. Butiken var fylld med så mycket fina saker, vilket resulterade i en massa inspiration och en otrolig pyssellängtan!



Fina träbokstäver


I dag blåser här en del och hösten har verkligen tagit plats med sitt regn och rusk.... Fast det gör inget, för jag älskar ju denna årstid, oavsett om det är en härligt solig höstdag, eller en sådan då regnet slår som spön i backen och vinden viner runt husknuten! Men då måste jag erkänna att det är sällan, ja nästan aldrig, som jag måste cykla i motvind eller bråttas med andra tråkigheter utomhus... ;)

Avslutningsvis vill jag även nämna hur trivsam och trevlig förra helgens släktfest var! Vädret var super, människorna glada och förutom Hermans lilla incident med den utslagna tanden, så var allt toppen! På söndagen var vi dessutom några stycken som stannade kvar utomhus och grillade korv i det vackra solskenet. Det var verkligen jättemysigt! :)

Nej nu måste jag sätta fart med psykologin! Men först ska jag ringa till min Kajsagumma som varit sjuk och haft hög feber! Nu mår hon bättre, så jag hoppas att hon snart är frisk och kry!


Ha en bra söndag och kommande vecka!
Kram i massor från mig!



3 kommentarer:

KLydell sa...

vad fint det ser ut, jag vill också köpa inredning!!! :D

Ida sa...

Gud så fina bilder(som alltid). JAg tycker också 0m att det har blivit höst, så mysigt nu har tända ljus tiden kommit. Myse Pys!

KLydell sa...

Lycka till på tentan imorgn lilla mamma