tisdag 14 december 2010

Fylld av....

Grått, lite grönt, en aningens rött och en hel del vitt...  det blir julens färger! Julljusstaken fick jag förra julen av min svärson, Joel! Den är sååååå fin! :)


Men vilket fantastiskt vackert väder vi har haft idag, det har ju varit helt underbart!!! :) 
Om precis en vecka kommer min "lilla" Kajsa-gumma och det ska bli så mysigt att få ha henne hemma över jul!!! :) Just nu jobbar jag för fulla muggar med min uppsats! Förhoppningen är att det ska bli lite tid över, så att jag och "alla barnen" hinner med att vara lediga ett par dagar. Inspirationen är på topp och det skulle vara så mysigt om vi kunde ägna oss åt lite harmoniska och inte fullt så stressfyllda trivsamheter... så att vi känner oss så där lagom "goa och utvilade" då julhelgen tar vid!!!  :)

Min absoluta favoritadventsljusstake! Inköpt av mina morföräldrar, någon gång på 50-talet! I just love it!!!! 


Jag hoppas att ni lever väl och är rädda om er!!!!
 Ha det så gott och glöm inte..... att ta det varsamt!!!

KRAM

10 kommentarer:

KLydell sa...

Gud vilka fina bilder!!! Det ska bli underbart att komma hem, då ska vi baka :)
puss lilla mamma

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Man blir så glad när man tittar in här hos dig. Något annat jag också känner är - Lugn. Du har en så harmonisk blogg (kan man säga så?) och tar så fina bilder så det är precis så jag känner när jag läser dina inlägg.
Jag längtar också till julhelgen då hela familjen är ledig och man får umgås utan vardagsstressen.
Det gick bra hos doktorn. Är sjukskriven även januari ut så nu ska jag bara tänka på att ta det lugnt.
Stor Kram Annelie ♥

Anonym sa...

Puss och kramis <3 <3 <3

Stina sa...

Du har verkligen en fin blogg med stil. Måste ju tala om det någon gång.:-) Fint hemma, och har öga för saker och ting.:-) kram Stina

Ida sa...

Mysigt att det är mindre än en vecka tills Kajsa kommer hem!!
Det ska bli så härligt när du är klar med uppsatsen så du bara kan ta det lungt och ha det härligt!!
♥♥♥

Anonym sa...

Hoppas att du hinner bli lite ledig, jag ska ha semester och det ska bli väldigt skönt!
Vad fint med alla ljusstakarna och kransen!
Ha det bra!
Kram Carina

nina/nice sa...

Hej Maria!
Ja, visst är det overkligt vackert ute!!!
Men kallt!
Vad härligt att Kajsa kommer hem snart...
och att inspirationen är på topp;)
Lycka till med uppsatsen, och sköt om dig!
Kram Nina

Härligt hemma sa...

Håller med, underbar ljustake. Jättefina bilder, Fönstret ser såå mysigt ut!! Lycka till med uppsatsen!!
Kramar Madeleine

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej igen vännen!
Du är då för snäll:)
Tomten har jag sytt själv. Köpte den som paket på Panduro (Tilda-serien).
Hoppas att du hinner med din promenad idag. Här har vi inget promenadväder alls idag-snöstorm:(
Stor Kram Annelie ♥

Huset vid ån sa...

God Kväll vännen!
Hoppas att du haft en bra dag.
Visst är det vackert ute nu, nästan som att titta på ett julkort....

Jag förstår att du gillar adventsljusstaken, den var så fin och bär säkert med sig fina minnen också!

Önskar dig en Trevlig o stämningsfull helg!
Julkramar Therese