måndag 6 juni 2011

Tänk...

Mysiga kviltar....


Tänk vad underbart det är nu när man kan sitta ute på altan om kvällarna, inlindad i en mysig pläd eller kvilt, läsandes en trivsam bok! :)



 
Lite blommigt och pastelligt i salongen...


Idag tvättas och städas det.... Tänk när man var yngre och tyckte att det var mysigt att hänga tvätt, det har gått över kan jag säga!  ;)



Himla mycket fint från Ninas mysiga butik Nice inredning och presenter



... och tänk att det är så ljuvligt med sommar! Min mamma älskade sommaren, solen och värmen, och hon älskade att resa!!! :)  Ett par år innan hon insjuknade, reste vi tillsammans  till Kreta, och under den vistelsen var det värmerekord och omkring +48*C i skuggan... Det var så varmt att cikadorna tystnade och mamma fick närmare 300 myggbett, medan vi andra inte fick ett enda... Vi bodde i en mysig liten by, långt ifrån turistanläggningar och exploatering...  Tänk, det är ett fint minne!



Ha det gott alla rara, jag hoppas att ni får en skön nationaldag!
KRAM

5 kommentarer:

martinealison sa...

Je suis admirative de vos jolis piqués... j'adore les piqués... Actuellement nous en profitons en les mettant en valeur sur les terrasses.
Gros bisous à vous et un grand merci pour vos gentils commentaires laissés sur mon blog.

nina/nice sa...

Vilka jättefina kalasbilder!!!
Underbart med sommarkalas!
Hoppas ni får en toppenvecka!
Kram Nina

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej du fina Maria.
Tack för din snälla kommentar.
Hur kan man ta såna ljuvliga bilder som du, allting är så konstnärligt. Jag gillar också din bearbetning av dem, överexponerar du eller efterbehandlar du dem.
De där muffisarna ser så goda ut, vad är de gjorda av.
Vilken söting som balanserat på sin skatebord.
Önskar jag hann läsa, jag läste så mycket när jag var ung, och nu hinner jag inte läsa en enda bok.
Vad handlar de där böckerna om, du kanske kan rekommendera någon sen, i så fall helst en positiv bok,jag tycker inte om för tunga böcker.
Så vackert med skåpet och kviltarna, du har så rätt de tär en sån ljuvlig tid, så man nästan svimmar.
Önskar dig en fin helg.
Kram Zara

Unknown sa...

Ett sånt fint minne av Din Mor ♥

Underbara bilder, som alltid.
Vilsamma stunder är att föredra i sommarvärmen...mina har jag intagit ute på balkongen :-)

Jag hoppas på lite regn framåt morgonkvisten, så att sommaren sköljer ur lite, och blir sval ;*)

Kramar, från Eva

annika sa...

Hoppas att du har det bra där i sommaren! Just nu är det regn och åska över oss.
Visst är det härligt med alla minnen som man har kvar efter sina nära som inte går bland oss här.

Kram
annika