lördag 21 november 2015

Dagens viktigheter

Ånnabodasjön
Liten kärlek


Fikapaus



Förra veckan sken solen och marken var fri från snö. Under söndagen tillbringade vi ett par timmar uppe i Kilsbergen. Vandrade runt sjön och åt medhavd matsäck som bestod i köpta bullar och chokladbollar.

Den gångna veckan har varit intensiv och helt galet fylld av jobb. I torsdags var jag ute med ett gäng jobbarkompisar och firade en kollega. Det var trivsamt och jag gillar verkligen mina jobbarkompisar.

I slutet av veckan kom kylan och snön och i förmiddags vaknade vi till minusgrader och en svagt blåfärgad himmel. Dagens viktigheter kan sammanfattas med långsamfrukost, julklappsinköp, reflektioner och den HÄR låten. Tänk så många barn det är som växer upp i för stora skor...


Lev väl!
KRAM

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Den låten gillar jag! Väldigt duktig sångerska!

Jag började min morgon lugnt och stilla, sen for sambon till jobbet och jag startade upp med sånt jag tänkt göra. Har hållit igång hela dagen. Känns bra att få göra bort saker och ting. Sen i veckan när jag jobbar blir inte mycket annat gjort. Imorgon hoppas jag på lika vackert väder. Kanske tänker vi åka skidor på ängen då. Det blir en betydligt lugnare söndag än vad lördagen blev. Men jag känner mig nöjd :) Nu kikar vi på tv och jag ska poppa popcorn.

Ha en fin kväll och söndag!

Kram ♥

Vardag och flärd sa...

Miriam gillas!
Det är så fint att ge sig ut i naturen under helgen som ni gör. Tillammans med de viktigaste blir det en avkoppling från arbetet och en återhämtning. Det gläder mig att du har fina arbetskamrater, du har ju kämpat under några år.
Missade Så mycket bättre idag, lille Arvid är hos oss och han ville bara sparka boll i köket, somnade 21.25. Men vi har haft det mysigt hela dagen.
Ha en fortsatt fin helg, rara du!
Kramar Eva ♥