torsdag 28 maj 2009




Väntan...........

För exakt ett år sedan tillbringade jag i princip all min vakna tid med att vaka hos min då mycket sjuka mamma! Tillsammans med nära och kära fanns vi där för henne, gav henne av vår omsorg och kärlek, gav från oss själva, allt för att göra hennes sista tid så lugn och behaglig som möjligt.

Mamma hade, trots att hon under en längre tid varit allvarligt sjuk, kämpat för att i allra möjligaste mån kunna klara sig själv. Hon bar på en livsvilja och envishet som jag sällan skådat och hon ville verkligen få leva! Nu blev det inte så....... och numera bor hon som ett kärt minne i våra hjärtan!


Kärlek i form av ett rosa hjärta!


I år väntar vi på ett nytt liv, vi väntar och vi längtar och vi ser verkligen fram emot den nya lilla person som komma skall!!!


Murgröna, en livskraftig växt!


Jag tror inte på ödet eller det förutbestämda, inte heller tror jag på ett liv efter döden, men jag tror på LIVET och jag tror på KÄRLEKEN!


Älskar spets, vitt och romantik!



Ha det bra och var rädda om er! <3
Maria

1 kommentar:

KLydell sa...

Sorligt! Stackars lilla mormor, kan tänka mig hur hon skulle reagera om hon hade varit i livet och fått veta att hon skulle bli gammelmormor! Men på söndag så tänder vi ett ljus!! PÅ på