tisdag 12 maj 2009

Vårkänslor....

Det är tur att vi lever i ett tempererat klimat så att vi får uppleva alla årstidsväxlingar! Bortser man från alla allergier, så har nog våren alltid tillhört en av favoriterna!
När jag var tonåring och nyinflyttad student brukade jag och Anna-Karin gå långa vårpromenader. Under dessa diskuterade vi livets klurigheter, ofta handlade det om killar, men även andra typer av funderingar ventilerades. Givetvis drog vi kloka och välgenomtänkta slutsatser om livets mysterier och just då hade vi så många bra svar och lösningar på allt vad det innebär att vara människa! Nu 25 år senare är dessa promenader både roliga och fina minnen, starkt förknippade med våren!
Våren gör mig för det mesta väldigt glad, men den bär numera även på en saknad...... För mig väldigt starka känslor, känslor vilka inte alltid kan översättas med ord!
PÅ PÅ och ni vet vad jag menar!


-De här blommorna är till dig mamma! <3

1 kommentar:

KLydell sa...

Vad fint! Oj vad gamal du låter med "nu 25 år senare" ;) Men då var du iof endast 17 år så..
Fin bild! :)