söndag 23 maj 2010

Sköna Pingst



Underbar Lavendel på vardagsrumsbordet


I helgen har vi haft det riktigt bra, trots att barnen varit lite småhängiga och jag varit tvungen att plugga inför tentan! :P


Rosa blomster lite varstans i hemmet


I gårkväll hade vi en mysig stund ute på altanen och Herman bjöd på sin hembakade krusbärspaj! Den smakade smaskens och avnjöts tillsammans med vispgrädde och kaffe! :)


Inspiration


Idag har Nora pysslat och sytt på sin Tildadocka. Själv har jag ägnat mig åt att studera barn och olika typer av mentala avvikelser. Som belöning för att jag pluggat "så duktigt" har jag tagit små miniraster och bläddrat i den underbara boken Tildas Landsted......

Jag hoppas att ni har haft en fin och skön helg!!!! :) Jag vill även passa på att tacka för de rara kommentarerna som jag fått under veckan! Att ni tittar in här gör mig jätteglad!!!


Önskar er en trivsam start på veckan och hoppas att ni är rädda om er!

Kram

6 kommentarer:

Stina sa...

Hej du gumman!
Du är snäll du.:-)

Så fina bilder du tar. Nejlikobilderna påminner om de bilder jag tog här igår. Cerise nejlika i liknande glas med upphängning. Fint och enkelt.
Kram Stina

Ida sa...

Du tar alltid lika fina bilder mamma!
Jag och Doris ser fram emot att tentan är gjord och sommarlovet börjar....

nina/nice sa...

Åh, vilken färg på nejlikorna! Underbara!
Vilken rolig bok!
Är det pyssel och beskrivningar i den?
Det är klart du är värd lite pauser i
pluggandet!
Lycka till med tentan!
Sköt om er, hela fina familjen! Kram Nina

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Så vackra bilder! Ja Lavendel är ju så härligt! Lycka till med pluggandet, beundrar er som har plugg-lust!
Kul att du tittade in till mig!
Ha en mysig måndag!
Kram Agnetha

Huset vid ån sa...

Tack snälla du för din rara o vänliga kommentar inne hos mig, du gör mig så glad! Vilken fin bild från ditt vardagsrumsbord, och bildserien med nejlikorna var ljuvligt söta! Lycka till med pluggandet o Ha en riktigt bra tisdag! kram Therese

annika sa...

Underbart söta små nejlikor...de doftar även så gott. Hoppas att pluggandet går bra och du snart får ägna lite tid åt pyssel.
Kram annika