tisdag 17 augusti 2010

Än har hösten inte lyckats att fånga oss....


I badrummet

...I vanliga fall brukar jag älska när hösten kommer och dörrarna stängs... men i år tycker jag att det känns som om sommaren kunde få stanna lite längre....


För sommarfötterna....

I morgon börjar barnen skolan... men idag äger vi vår tid, så vi ska njuta och mysa så mycket det bara går! :)


Påminner om havet....

Under sommaren har jag inte grejat eller fixat det minsta lilla inomhus (med undantag av en bokhylla som jag målade om), så det är inte mycket som har hänt på inredningsfronten....

Om ett par veckor börjar mina studier.... och fram tills dess har jag barnfria vardagar, under vilka jag skulle kunna sy och måla så mycket jag bara vill.... Vi får se!

...Mest längtar jag efter att få träffa mina väninnor, umgås, fika och samtala om livets alla nödvändiga och mer bagatellartade ting... Livsnödvändigt och fullkomligt underbart!


Ha en fin tisdag och resterande vecka alla fina och var rädda om er!!!
Kram

7 kommentarer:

Stina sa...

Jag tror att det tar lite tid innan hösten tågar in.
Jag älskar ju hösten, men blir det 15-18 grader i några veckor till så är det ju härligt, tycker jag. Kram Stina

Vita små hjärtan sa...

Hej Rara!
Jo men visst är det så mysigt med hösten, men jag vill också ha sommar lite till.
Å visst är det absolut livsnödvändigt att träffa vänner och mysa! Det är härligt!
Å jag tror du snabbt passerade igår utanför butiken jag jobbar i....
Ha en fin dag vännen!
Kram Agnetha

annika sa...

Klart att det inte är höst ännu fast skolorna börjar. Låter härligt att ha tid till annat innan studierna startar. Inte blir det gjort mycket inomhus...knappt städat...under sommaren. Jag ska försöka sy lite men det brukar bli något annat på väg mot syrummet.
Ha det så gott
Kram
annika

annika sa...

Men jag glömde ju skriva om hur mysigt jag tycker att det är där i Sundbyholm. Det är vackert och lugnt...allt finns där...bad...vackra vyer...en kiosk...en affär mm. Min kompis hus var också en liten sommarstuga som nu har blivit lite större sen de bestämde sig för att bo där permanent.
Tjing!

nina/nice sa...

Vad underbart att ha lite ledighet kvar
nu när barnen börjar skolan!
Nu får du passa på att skämma bort
dig själv!
Det verkar som sommaren håller sig
kvar lite till...
Vilka underbara smycken du har!
Verkligen sommriga!
Ha en fin onsdag!
Kram Nina

Stina sa...

Tack snälla och rara Maria.:-) Kram Stina

Home No.1 sa...

Hej! Tack snälla Maria för att du vill delta både i tävling och att du lägger loggan på din sida till min butik! Kan du maila mig(hittar inte din mailadress) så ska du få din personliga rabattkod som är på 10%. Jättefin blogg förresten! Kram Annica. :-)