fredag 27 juni 2014

Om sommarlycka och lite annat

Lite somrigt på kökshyllan
Två helt underbara böcker med ljuvliga recept
Böckerna hittar ni HÄR och HÄR
(och på COOP)
Vackra och inspirerande bilder
Trädgårdsblomster
Sugrör för törstiga saftdrickare
Nyinplockad sommarlycka - innan de sattes i vas -
Pioner och lavendel...
...i olika rosa och lila nyanser
Så obeskrivligt vackra...
...och väldoftande

Jag älskar ljudet av sommarregn... särskilt när det öser ner och jag inte behöver vara ute. Idag regnar det, men i morgon får det gärna vara regnfritt (vilket det troligtvis inte kommer att vara om man ska tro på väderleksrapporten). 

Och så älskar jag det lyxiga i att kunna gå ut i trädgården och plocka blommor. Det är hur fint som allra helst. En form av välbehövlig sommarlycka. 


Nu ska jag dricka fläderblomssaft 
och göra undan lite måsten.
Önskar er massor av
sommarlycka!
KRAM

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, alla dessa vackra böcker som finns nu till överkomliga priser, det är underbart, jag fyller mitt hem med dem och njuter av att bara bläddra!
Dina bilder är underbara och pion och lavendel är en väldans fin sammansättning!
Nu firar vi helg och du ska ha det riktigt skönt, vännen!
Kramar Eva

Villa Vinkelhaken sa...

Sååå fina bilder! :)

Kram Jenny