onsdag 22 oktober 2014

Fin och märklig

En höstfin sötnosa
(Instagram)

På Idas vägg

Jag tänker alltid att jag ska bli bättre på att äga min tid, ändå är det massor av sysslor som jag inte hinner med. Sysslor som att fotografera. Därför består dagens inlägg av två "mobilbilder". Den första är från kvällens citybesök med Dollan och Ida. Den andra är på en tavla som jag målade för tjugofyra år sedan. T.j.u.g.o.f.y.r.a år är en väldigt lång tid.... det är knappt så att jag kan ta in det. 

Nu ska jag slänga mig i soffan. Tänker glo lite på TV. Det kan behövas efter en dag som både har varit fin och en aningen märklig.


Ta hand om er!
KRAM

4 kommentarer:

martinealison sa...

Bonjour ma chère Marie,

Je découvre une oeuvre sublime aujourd'hui ! Tu nous cachais ton talent !
J'aime vraiment... BEAUCOUP.
Il faut te remettre à la peinture...

La photo de ton adorable enfant est sublime. j'aime ce petit coin d'oeil ! Une jolie coquinette !

Prend soin de toi !
Gros bisous ♡

Vardag och flärd sa...

Tavlan är ju så fräck, den är helt underbar! Du ska måla! Men istället för att måla tar du mästerliga foton så det får väl gå, hi hi. Äga sin tid för att fotografera låter inte så dumt, jag har inte ens börjat med att redigera de få bilder jag tar. Det känns nästan som tiden blir mindre och mindre - men det är väl åldern.
Dollan är så fin i sin mössa och vantar. Hon har precis samma min och kroppsspråk som min Julia när det är något hon funderar över och inte förstår. Ja, dessa underbara ungar!
Ha nu en fin helg, rara vän, och hoppas du får tid för sånt som känns trevligt och gott i hjärtat!
Kramar Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Håller med Eva om att tavlan är så underbart häftig !
Din konstnärliga ådra visar sej på ytterligare område ♥
Trevlig helg och ha det gott !
Kram / Anneli

Lena sa...

Du är jätteduktig på att måla också, härlig bild Maria! // kramar från oss// Lena och Mikael