torsdag 15 januari 2015

Aj och oj och lite annat

Prinsessklänningen
(och julen plockar vi bort i helgen)

Kvällen tillbringar jag och Dollan vid köksbordet. Och vi tar det lugnt. Jag kurerar mig efter en isvurpa (aj och oj) och Dollan sitter iklädd sin prinsessklänning och dekorerar påskägg (bästa pysslet just nu). Ute ömsom snöar och regnar det. Alltså vilket väder. Det blir liksom ingen riktig vinter av det här. Mannen har i alla fall köpt dubbdäck till cyklarna. Det behövs. För ute är det svinhalt.


Ta hand om er!
Kram

3 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Åh så fint!!! Prinsessklänningen ska så klart hänga framme!! Jag vet inte riktigt hur många prinsessklänningar jag ska skaffa till lilla Ella när hon vuxit till sig ;) Kanske tre fyra stycken... ;) Hälsa Dollan och ha det så bra. Kram Anna

Ida sa...

Krya Krya älskade mamma!
Vacker bild!
Puss♥ och kärlek
Ida

LyckligaPraliner sa...

Men nej!! Det är ju livsfarligt att slå sig så!! Stackars dig :( Jag föll en gång och slog huvudet så hårt i isen att den kändes som skallen sprack..vilket hemskt ljud när huvudet dunsade och studsade mot backen. Som jag kräktes. Fick hjärnskakning. Krya på dig kära du, som jag önskar att du kunnat komma och sitta hos mig i mitt (framtida)växthus och jag kunnat få bolla mina tankar och idéer med dig och du med mig. Vi hade kunnat bolla tillsammans :)

Kram!! ♥