tisdag 19 maj 2015

Där står hon

I regnet

Där står hon. Precis intill vårt äppelträdet som i år är översållat med blommor. Ibland när jag ser henne blir jag sådär sentimental. Barndomsminnena kommer över mig. De när jag själv sprang omkring i min farmor och farfars trädgård. Satt i farfars knä och åt glass. Lekte i vindsgarderoberna eller bakade mjuk pepparkaka med farmor. Generationsöverskridande relationer är viktiga. Att få vara med henne är ovärderligt. På alla sätt.


Ta hand om er!
KRAM

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Och det är ovärderligt för den lilla flickan att få vara med sin mormor! Jag önskar att alla barn fick möjlighet att umgås riktigt med mor- och farföräldrar. Dollan har det bra!
Du ska ha en fortsatt fin vecka, du fantastiska, fina!
Kramar Eva

LyckligaPraliner sa...

Åh.. du är fin i själ och hjärta och ni skapar fina stunder och minnen tillsammans som för evigt finns kvar ♥

Kram