söndag 24 juli 2016

Om fintid och vad vi gör

Haga i Göteborg
En älskling i butik Artilleriet
Samma butik
Ässundet
(bilderna är tagna med mobilen)


I tisdags for jag och sonen ner till Kajsa och Joakim. Bar vi två i bilen och massor av semestertrafikanter och långtradare på vägarna. I Göteborg "gjorde" Herman och en kompis Liseberg och jag fick fintid tillsammans med Kajsa. Vi promenerade, flanerade, strosade, gick, åt, fikade och så promenerade vi ännu mer. Vädret bjöd på strålande solsken och till fots besökte vi flertalet, och för mig nya, delar av Göteborg. Det blev några väldigt fina dagar!

Igår åkte jag och mannen ut till Ässundet. Cyklar man Hemfjärden runt, vilket vi och barnen gjorde för 16 år sedan, passerar man det här stället. Nu tog vi bilen och medan Johan solade satt jag i skuggan och läste den HÄR boken. Till lunch åt vi en varsin räkmacka och kvällen avslutades med ett restaurangbesök i närheten av vårt hem. Fint som snus!

Dagen ser ut att bjuda på duggregn och åska och jag tänker ägna min tid åt läsning och vila. Kanske lyssnar jag på något sommarprat. Vi får se. Jag kan tycka att årets urval av sommarpratare är lite småtrist. Emellertid gillar jag det HÄR och det HÄR programmet. Väl värt att lyssna på. I morgon får vi finbesök av Kusin-Ida och hennes baby. Det ser vi fram emot!


Jag hoppas att ni har det gott!
Ta hand om er!
KRAM

1 kommentar:

martinealison sa...

Bonjour chère Maria,

Je passe rapidement te saluer... Je suis à Ramatuelle où j'expose mon travail en la Galerie des Cigales.

Ton petit billet est rempli de charme...
Je te dis à bientôt,

Gros bisous