tisdag 26 juli 2016

Stopp stopp stanna

Stadsparkshäng med tjejerna...
...följt av en fikastund inne i city
Och så gårdagens trädgårdsfika under krikonträdet...
...tillsammans med den här lilla gobiten♥
Ljuvliga och charmiga lilla Ella...
...och som Dollan uttryckte var "den sötaste babyn ever"
En trädgårdsbild på lavendeln...
...som växer längs med husknuten

Här håller lavendeln på att blomma över och sent om kvällarna tänder vi belysningen. Jag känner stopp, stopp, stanna. Inte än. Jag är inte på långa vägar färdig med sommaren. Jag längtar inte det minsta lilla efter höstmörker och tända-ljus-stunder. Näpp! Jag vill ha mer sommar, gärna lite regn och massor av altanhäng. Japp, så är det.

Nåväl. I går kom kusin-Ida och lilla Ella hit och vi satt under krikonträdet, drack hemgjord fläderblomssaft och åt röra-ihop-kaka bakad på trädgårdens vinbär. Kvällen avslutades med grillat och i morse blev det långfrukost med en liten Ella vid bordet. Mysigt så det förslår!

Dagens sysslor består av en långpromenad och ett, som alltid efterlängtat, finbesök. Och så måste vi komma på vad vi ska äta. Ett ständigt, men överkomligt, dilemma.

 Lev väl! 
Jag hoppas
att ni har
det fint!
KRAM

2 kommentarer:

martinealison sa...

Bonjour chère Maria,

Je trouve ton petit billet adorable... Le bonheur de vivre... Des visages remplis de sourires de bonheur.

Gros bisous

Vardag och flärd sa...

Vilken underbar bild på Dollan och lilla Ella! Ja, sommaren går alldeles för fort, det är viktigt att vi får ljus och sol för att orka den långa vintern.
Ha det fint med trevligheter och ledighet, vännen!
Kramar ♥ Eva