onsdag 8 september 2010

Bra va!

Alltid något byggprojekt pågång...



Vår "lille" filosof.....

Här om dagen när jag och Herman satt i bilen utbrast han plötsligt "men mamma vilka rynkiga händer du har, åh titta vilka stora blodådror!" Sedan tror jag att han ångrade sig lite, för han var snabb med att tillägga "men du, det finns utfyllnadskräm som gör att allt ditt skinn svullnar lite och ser lite slätare ut. Bra va?! :)" Charmtroll!!! ;)

En sak som är så himla mysigt med Herman är att han ofta, ganska ocensurerat, delar med sig av sin tankar... Åh vad vi har skrattat åt alla hans tokigheter, särskilt då han var yngre. Jag minns en eftermiddag när han som treåring sitter och målar och rätt vad det är tittar på mig med sina stora ögon och sedan frågar "mamma har ni köpt mig i en människoaffär?" Mmm... jag förklarar lite förenklat hur det ligger till och han blir nöjd och glad! ...Detta resulterar emellertid i att han, så fort vi kommer ut bland folk och inför främmande människor, mer än gärna presenterar sig med sitt fullständiga namn och adress och sedan alltid avslutar det hela med " å där borta står min mamma och pappa... DEM HAR GJORT MIG!  BRA VA?!!!"  :)))

Ikväll får vi besök av en fönsterfirma och det ska bli väldigt spännande och se vad de har att erbjuda... :P 


Hoppas livet lever väl med er ....eller snarare, att ni lever väl i livet!

KRAMiliKRAM

5 kommentarer:

KLydell sa...

Han är rolig lille Herman!! <3

Stina sa...

Haha... Härlig unge säger jag då.:-) Kram Stina

nina/nice sa...

Det finns väl inget bättre/roligare än
tankar från barn!!!
Vad härligt med Herman som säger
det han tänker...
Ha en fin kväll!
Kraam Nina

Stina sa...

Kram från mig.:-) Stina

Hos Madeleine Hudvård & Inredning sa...

Vilken härlig kille. Värden skulle se lite annorlunda ut om vi hade lite mer humor och barna sinne kvar.
Kram
Madeleine