onsdag 1 september 2010

Jag drog i nödbromsen lite...

Några bilder från min studiehörna och från vardagsrummet


Vi har gått från noll till hundra på bara någon vecka... Sommarens vilsamma tillvaro är som bortblåst och istället råder ett intensivt tempo... Så för att inte kraschlanda drog jag i nödbromsen och just nu håller jag som bäst på att strukturera och planera min tid. Måste återfår den kontroll jag känner är nödvändig för att mina studier i kombination med familjeliv ska fungera ...och jag tror faktiskt att jag börjar ha koll på läget! :P

Idag har jag dessutom valt handledare och därmed område för min uppsats och det har sannerligen krävt en hel del eftertänksamhet.... Nu hoppas jag emellertid på att få jobba med mitt förstahandsval, där ångest, blygsel och studieprestation hos ungdomar är de begrepp jag helst skulle vilja studera!!! Vad det blir, återstår att se, det är många som är intresserade av ångestsyndrom....

Nej nu ska jag laga höstsoppa och kanske steka pannkakor, vi får se.... Det smakar ju faktiskt väldigt bra med smörgås till soppan och jag är trött... så det blir nog det sistnämnda! ;)


Ha det gott alla fina och rar människor!
Ta väl hand om er!

KRAMiliKRAM


6 kommentarer:

nina/nice sa...

Ja, du får vara rädd om dig nu!!!
Men du är ju klok...
...du vet att man inte bara kan köra
på i 180, utan att stanna upp ibland,
och kanske tillochmed behöva ta ett
steg tillbaka om det skulle behövas...
Sköt om er alla fina!
Kram Nina

mamma lycklig sa...

Hej hopp!
Du är sååååå välkommen när du än kommer, men jag lovar inte att muggarna finns kvar då.
Var rädd om dej.
Kram Nettan

Härligt hemma sa...

Hej! Det var trevligt att träffas :)). Ser direkt att här finns mycket fint att titta på, lägger upp dig på min sida så att jag lätt hittar tillbaka:). Nu ska jag kolla vidare i din fina blogg!!
Ha det gott!!
Kram Madeleine

Stina sa...

Höstsoppa lät gott.
Ta nu hand om dig gumman och var rädd om dig. Fint bor du som bara den.:-) kram Stina

Huset vid ån sa...

Hej!
Vilka fina o hemtrevliga bilder du visar, var rädd om dig nu!

Hoppas att höstsoppan smakade bra....
Önskar dig en fin hösthelg! Kram Therese

annika sa...

Soppor är gott och går oftast snabbt att fixa. Det gäller att se till att det flyter på i lagom tempo.
Vi kanske ses i morgon?...Hos Min Skattkammare....
Kram
annika