måndag 11 oktober 2010

Ett litet hjärta

Fick jag av Smulan i morse!


Självkänsla, Stresströskel, Somatiska symptom, Social fobi och Genus.... fem livsviktiga begrepp vilka kommer att vara mina byggklossar under höstens arbete!!! Jag skulle kunna skriva ett långt, långt inlägg om just självkänsla och då särskilt om tjejers bristande sådan.... Diskutera varför killar scorar högre på self etseem och lägre på stress.... Fördjupa mig i de sociala, biologiska och psykologiska faktorerna.... För jag tycker att dessa variabler är så fantastiskt viktiga och intressanta! Men jag håller mig... även om jag gärna skulle vilja...  ;)

I morse fick jag det här rara hjärtat av min älskade lilla Smula. Hon var inte riktigt nöjd.... men jag, jag tyckte att det är ett fullkomligt underbart och mycket fint hjärta! Tack mammas lilla älskling! :)


Hoppas att ni fått en behaglig start på den nya veckan!
Lev väl!
KRAM

10 kommentarer:

KLydell sa...

Det var bra sagt!!!

annika sa...

Visst är det intressant detta med flickors och pojkars olika självförtroende. Hur kan det bli så? Detta är mycket intressant att diskutera och jobba med. Ser det ju dagligen i olika skolklasser som jag vistas i.
Gullig dotter som gjort ett sånt fint ♥ till sin mamma.
Kram
annika

Stina sa...

Men så gulligt att ge dig det där fina.:-) Kram Stina

Ida sa...

Vilka 5 intressanta begrepp, det kommer bli en mycket spännande uppsatts! Ska bli kul att läsa. Hihi
Gud va vilket rart hjärta, vad snäll hon är, Nora!

<3 <3 <3

Sirpa sa...

Intressant!
Nej, men vd gulligt! Fin Hjärta!
Har en skön kväll!
Kram Sirpa

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra med dig.
Tack för att du alltid kikar in till mig, och lämnar så vänliga spår efter dig, speciellt nu när jag varit "borta" från bloggvärlden ett tag.

Äntligen har jag fått ordning på min dator igen, kunde väl aldrig tro att jag skulle bli så beroende av en dator.....Fniss!

Vad många fina inlägg du gjort, du bjuder alltid på så kloka o tänkvärda ord!

Må så gott O Kram på dig!
Therese

annika sa...

Hej igen! Jo ♥♥♥ gör du så här:
Se till att Num Lk (number locked) är aktiverad...så att det lyser där....sen håller du ned Alt och 3 samtidigt...då blir det ♥ ☺(1) ♦(4) ♣(5) osv. Lycka till! Jag ser ju om du lyckades...
Kram
annika

nina/nice sa...

Vad gullig hon är eran Nora!!!
Hjärtat är perfekt!
Den uppsatsen skulle jag också vilja läsa...
Hoppas allt är bra med er!
Kramkram Nina

Stina sa...

Hoppas att din dag blir bra.:-) Kram Stina

Sirpa sa...

Önskar dig en fin onsdag!
Kram Sirpa