måndag 23 maj 2011

Förnöjsamheter och lite måsten...

Gammal psalmbok från början av 1800-talet...
då tillhörandes min morfars farfäder♥



Idag blåser det storm här och då är det skönt att kunna sitta inne och läsa.... även om jag känner mig en aningens seg! I morgon har vi terminens näst sista seminarie och innan sommarlovet börjar, återstår "bara" att skriva ett PM...  :)

Just nu läser jag om att möta den "störande tystnaden/de tysta eleverna" och hur man kan handskas med provocerande uttalande och uttryck... Mycket intressant och oerhört viktigt!!!



Ha det gott att rara!
Jag avslutar med ett par bilder från helgens förnöjsamheter!



Trött hjälte....

Nora myser med minstingkusinen


KRAM

8 kommentarer:

annika sa...

Vackra bilder.
Fina Nora med sötingen.

Skönt att terminen snart är över. Ett PM är ju inte enbart men temat är intressant.

Håll i dig så du inte blåser iväg!
Kram
annika

Anonym sa...

Lycka till i veckan!
Fina bilder på blommor och barn.
Kram Carina

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Kära Maria.
Du är så snäll och go med mig.
Som alltid visar du din begåvning i dina oerhört vackra bilder.
Rosorna är verkligen betagande, och tänk att du har kvar en sån gammal bok, så roligt.
Men,oj,oj så gulligt, superhjälten har somnat i soffan.
Den andra bilden är också underbar.
Vilka svåra frågor du har att lära dig i skolan, såna saker är inte lätt att tas med, men det fixar du.
Önskar dig en fin vecka, du med.
Kram Zara

Vardag och flärd sa...

Vilka goa bilder från din helg! Ja, det finns alltid en del måsten som vi inte kommer undan - och det är skönt när de är avklarade.
Ha det fint!
Kram Eva

Unknown sa...

Godmorgon...det blåser en vind här runt husknutarna också på morgonkvisten, och regndropparna lurar i skyn...

Såå underbara bilder Du bjuder på.
Otroligt hur Du kan förmedla tankar & känslor genom Dina ord och bilder, känns så välkomnande och ombonat att få hälsa på här.

Hoppas Din vecka blir bra.


Kram, från Eva

Ida sa...

Vilka små sötnosar... och vilken vacker bild!!!
Puss Puss mamma♥
Ida

Maria sa...

Hjälp... jag kan inte logga in på min blogg....
HUR SKA JAG GÖRA???

Anonym sa...

Så underbart trivsamt det är hos dig! Alltid harmoni! Blogger krånglar, jag kan inte logga in!!!! Irriterande!
Kram Agnetha Vita Små Hjärtan