måndag 1 augusti 2011

Inte särskilt lila...

Lila och grön...

För några år sedan, när jag var väldigt inne på lila saker, köpte jag en iitalaskål som hade en lite märklig, men ändå väldigt tjusig lila färg... gissa om jag blev förvånad när jag sedan kom hem och det visade sig att skålen inte längre var lila, utan grööööön!!! Det är nämligen så att skålen byter färgnyans beroende på uv-ljus och att den gröna tonen dominerar i dagsljus. 

Idag blir det bad i poolen med finaste barnbarnet... och sedan ska vi bära tillbaka möblerna till vardagsrummet som är färdigrenoverat!!!

Ha det gott!!!

2 kommentarer:

martinealison sa...

Des nuances qui chantent... mauve ou pas!
Je vous souhaite à tous un bon bain!
Gros bisous

Ida sa...

Jag har alltid gillat den skålen ;)

Jag älskar tapeten i vardagsrummet!! Det kommer bli jättefint sen när allt står på plars! <3

Puss puss