fredag 19 augusti 2011

Sötsaker och spretiga samtal

Smarriga sötsaker
      
Tidigare under sommaren visade UnderbaraClara ett smaskigt recept på persikoflarn... Dessa sötsaker är verkligen superenkla att göra och går att variera i oändlighet! :)


...ljuvliga

 
Om du vill testa kan du göra så här:
♥Tina ett par smördegsplattor (jag delade mina i två halvor)
♥Tryck med ett glas, så att två fördjupningar bildas i varje platta. Picka dessa med en gaffel
♥Bre fördjupningarna med lemon curd (eller strö över riven mandelmassa eller något annat du gillar)
♥Fördela en halv skivad persika i de två fördjupningarna (andra frukter eller bär går bra)
♥Pensla med ett uppvispat ägg runt kanterna
♥Hyvla över ett par tunna smörskivor
♥Grädda mitt i ugnen i 200*C ca 10 minuter
♥Strö riven choklad och lite florsocker över de färdiggräddade och något svalnade flarnen
♥Ät och njut, gärna tillsammans med lite vispgrädde eller glass!










Fin vän

Igår fick jag dessutom avnjuta dessa persikoflarn tillsammans med min fina och alltid så kloka vän Karin! :) Det blev en heldag vid köksbordet och vi unnade oss både sötsaker och spretiga samtal... livsnödvändigt och fullkomligt underbart!!! Att just spretiga samtal kan vara både viktiga och näringsberikande för själen pratade Owe Wikström tidigare i somras om i sitt sommarprogram. Har ni möjlighet tycker jag absolut att ni ska lyssna på vad han hade att säga... :)


Ha en fin dag alla rara och ta väl hand om er!
KRAMAR

7 kommentarer:

Ida sa...

Gud vilken fin bild på Karin!
Va mysig med en heldag vi köksbordet med en sån klok och rolig tjej som Karin!!

<3 <3 <3

Nora sa...

Ja, det är alltid roligt att träffa Karin!!
Supertjusiga bilder!!
Kram Nora! :) <3

Anonym sa...

Måste provas, ser gott ut!
Det är fint med riktiga vänner!
Kram Carina

Johanna Stålros sa...

Åhh så gott, mysigt med besök. Kram Johanna

Unknown sa...

Mums vad gott det ser ut! Måste testa :)
Nu ska jag ju absolut lägga till mig som följare på din fina blogg
Kram Nelya

annika sa...

Vilka fina bilder! Ska spara receptet till lämpligt tillfälle. Din vän ser vänlig och fin ut.

Maria om du mailar mig a.klockberg@gmail.com
så kan vi prata mönster till Herr Får.

Ha en go helg.

Kram
annika

Evashusotorp sa...

Ser underbart gott ut, mmmmmm!
Önskar dig och de dina en HÄRLIG HELG.
Kram / Eva