tisdag 24 april 2012

Att göra annat

En vårblå himmel...


Det är något magiskt med vårhimlen... Jag tror det är den blå färgen som på något vis upplevs så förunderligt vacker nu i april månad!




Blomster från trädgården


Förutom att arbeta långa dagar vid skrivandets bord har jag unnat mig promenader tillsammans med Bettan. Regn och solsken har det varit, om vartannat. Men åh så skönt det är att få komma hem igen efter att ha traskat längs med åkerkanten. Efter att ha andats vårluft. Efter att ha gjort annat.  :) 



Naturen är makalös på flera sätt


Jag har bestämt mig för att hinna med våren i år. Att ta mig tid att njuta av allt det vackra! Tänk vad härligt det är att kunna sitta med öppen altandörr, att höra fåglarnas sång när man skriver... Det blir så mycket lättare att arbeta då!


Jag hoppas att ni hinner njuta!
Kram

7 kommentarer:

Ida sa...

Vilka vackra bilder mamma! :)
Att uppleva våren viktigt!
Puss Puss♥

Villa Vinkelhaken sa...

Vackra bilder! :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Verkligen underbara bilder!
Fortsätt njut vännen.
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Bra beslut att hinna med våren! Jag har börjat med promenader ca 4 kvällar i veckan och då ser jag naturens skiftningar. (Har gått ner 1 kg i vikt!!!!)
Unna dig vårnjutningar, du rara!
Kram Eva

Vita små hjärtan sa...

Tack Söta!!!! Ja visst, det ska bli såå kul att hjälpa dom att komma i ordning!
Mysigt du haft med ett-växlande-väder-promenad!!!!
Kram på dig vännen! /Agnetha

martinealison sa...

Ma chère Maria comme vous avez raison de prendre du temps d'écouter le printemps et de profiter de ces doux moments...
Vos photos sont d'une grande douceur...
Gros bisous à vous

Unknown sa...

Klokt beslut, att hinna med våren.
Man vet ju faktiskt aldrig hur mycket tid man har, att kunna göra det...livet är skört.

Som alltid, så underbara bilder här hos Dej ~~~

Kramen från Eva