söndag 15 september 2013

Lillebrors firande

Fredagkvällens firande med hamburgare och pommes frites
-älskar vår retromönstrade brödkorg som vi fått av finaste svägerskan-
Chokladtårtan
-Hermans favorit-
Lördagens firande
-Tacobuffé med barnens farföräldrar-
Hemmagjord jordgubbsglass och vaniljglass med kaksmulor
-och till det en ljuvlig chokladsås-
Mer sötsaker
-Kardemummabullar och Idas goda kladdkaka-
Helgens höstbukett
-det söta lilla kakfatet kommer från H&M Home-



Visar några bilder från helgens firande av familjens lillebror. Den makalöst goda glassen kommer jag att återkomma till framöver. Då ska ni även få recept på både glassen och en ljuvligt god chokladsås som vi brukar göra. Jag lovar.

Idag tar vi det lugnt. Lindrar förkylningsbesvär och äter mer glass. Nu blir det filmkväll. Välbehövligt och efterlängtat!


Önskar er en fin 
söndagkväll!
KRAM
 

6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Fina du, så vackert kalas du gjort för lillebror! Och jag är så imponerad av att du kommer ihåg att ta kort innan alla hugger in på godsakerna!
Glassreceptet väntar jag spänt på, jag är en glassälskare!
Nu startar strax en ny vecka som jag hoppas blir riktigt fin för dig och fylld med små glädjeämnen!
Kramar på dig! Eva

Vardag och flärd sa...

Spelar ingen roll - men jag frågade ju!
Kramis

Annas röda stol sa...

Jisses så mycket gott!! Nu blir jag riktigt kalassugen igen :))) Kram Anna

annika sa...

Vilket härligt kalas...så mycket gott.

Krya på

kram
annika

Elsa och Helena sa...

Åhh så mycket gott var det länge sedan jag såg. Förstår att Lillebror var nöjd med kalaset:) Vi ses på instagram! KRAM Helena

LyckligaPraliner sa...

Ja men det är ju för makalöst alltså!! Där vill jag också vara! :)

Kram Ann-Louise