onsdag 27 november 2013

Om hyacinter och advent






Jag gör samma sak varje år. Köper hyacinter och hoppas innerligt att inga allergier ska ge sig till känna. Och hur dumt det än kan låta så måste jag prova. Som ett trotsigt barn. För man kan ju aldrig riktigt veta... och hyacinter är ju så obeskrivligt vackra.

Och förutom den ovan nämnda dumheten så försöker jag att hinna med. Försöker att ta till mig att det snart är fösta advent. Men hur mäktigt och underbart det än må vara, så hänger jag inte med. Jag gör mitt bästa. Har till och med köpt en ny och helt underbar ljusstake. Men jisses, det är svårsmält. Första advent... redan.



Hoppas att ni hänger med!
Ta hand om er!
KRAM
  

5 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Hej! :)

Vi kan inget sånt ha och lilla minigranen jag tog in höll på att åka ut. Vi blev allergiska. Fyra av fem. Men nu doftar den inget längre och den får stå kvar. Tur!

Nu ska jag krypa i säng. Ville bara kika in och säga Hej! :) Fin ljusstake och kulorna däri :)

Kram Ann-Louise

Annas röda stol sa...

Ja jisses så fort det går!!! Oj jag märkte att jag missat dina fina Stockholms bilder...nu har jag kollat på dem :) Finfin ljusstake. Ha det gott. Kram Anna

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag håller med dig, det känns som jag har tappat bort ett par månader så här på slutet...men idag köpte jag iaf några hyacinter, men inte har jag hunnit med att köpa de där gardinerna jag skulle ha köpt för att sätta upp till första advent...ja jisses hur ska det gå...
Vilken fin ljusstake du har köpt! Vackert med alla kulor i guldiga, silvriga och bronsiga nyanser. Ha det fint!
Kram,
Regina

Vardag och flärd sa...

Men vännen, utsätt dig inte för hyacintallergi! Men jag vet - man tror att det ska gå över.
Så vackert i din ljusstake, den fina kopparfärgen tillsammans med de andra färgerna, underbart! Då har du ändå fixat lite till advent, jag har inte gjort ett dugg och inte har vi adventsmys på jobbet heller. Det kommer att ordna sig, det är ett par dagar kvar.
Önskar dig nu ett fint slut på veckan och en mysig första advent, vännen!
Kramar Eva

Unknown sa...

Min man är lite känslig mot hyacinter men jag smyger alltid in några ändå. Vita. De doftar minst.

Så fint du gjort med kulorna. Hänger inte heller med, fort går det. I morgon ska här putsas de sista fönsterna och så upp med stakarna. Advent - välkommen.

Kram
//bara anna