tisdag 11 mars 2014

Om vårluften och favoritviken

Rynningeviken...
...här är det vackert året om
Värmestugan
Fotograf Nora
Promenadstråket...
...längs med och i vattnet
Ida...
...och kvällshimlen så som den var under några minuter


Det är vår i luften och det är alldeles makalöst underbart, men också en aningen besvärligt. Det fina är givetvis ljuset, vårlökarna och den behagliga temperaturen. Det besvärliga är allergierna, de som i förra veckan bröt ut med dunder och brak. Tråkbesvär som influensakänningar, nästäppa, svullna och kliande ögon och astmabesvär. Och utöver det, en extrem trötthet! Det är för väl att det finns verksamma allergimediciner som ger lindring. För särskilt utsatta människor, så som mannen och smulan, behöver medicineras. Utan antihistaminer och kortison skulle de över huvud taget inte kunna vistas utomhus. 


Dagens bilder är från söndagens kvällspromenad. Den vi tog i Rynningeviken. Det är tur att Ida och Doris bor i närheten av denna vackra vik, för här är otroligt trivsamt att promenera. Här behöver jag få gå ibland. För att kunna skapa distans till vardagens måsten och hjärtat-i-halsgropen-stressen. För att slippa tänka och bara vara.

Hoppas att ni får 
en fin dag!
KRAM

3 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Det är ett fint lugn i dina bilder :) Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Maria, så fina bilder men det ser väldigt kyligt ut! Ja du, ibland måste man ha en plats där det inte finns krav utan man får vara en liten människa bara.
Idag ska jag få hjälp av en kunnig man att hitta en ny dator, så snart ska jag slippa gnälla på en dålig dator, det ska bli skönt.
På jobbet är det nu alldeles för mycket, det tar snart knäcken på mig, vet inte riktigt hur jag ska tackla det. Så nu gnällde jag!
Jag hoppas det finns mediciner som lindrar allergier, kan tänka mig att det är oerhört jobbigt. Och jag hoppas att du snart får möjlighet till avkopplande promenad, vännen!
Kramar Eva

Rost och rädisor sa...

Bara-vara skulle jag behöva ha i neon ovanför sängen när jag vaknar!
Underbara bilder från din favoritvik! Att fota i dis, dimma och mulet är verkligen underskattat. Har brottats med vårsolen en timme nu för att få skapliga bilder på en plantering, men vårsol är vårsol hur underbar den än är i alla andra sammanhang.

Tack för att jag fick följa med på promenaden och bara vara en stund!

/Anette