tisdag 16 december 2014

Vi gör vårt bästa för att inte skratta

En glittrig julhjort i den decembermörka salongen 


Han bör inte skratta för då gör det så ont i revbensfrakturerna att han tappar andan och däckar. Det händer att vi skämtar om det här och att vi inte kan hålla oss för skratt. Skratt är ju också en form av medikament. Men allt som oftast gör vi vårt bästa för att låta bli. Och han gör sitt bästa för att vila och läka. Här hemma.

Det blev bara en dag på jobbet och sedan dess har han varit hemma. I veckan tas det nya röntgenbilder och då får vi veta om hans lunga har återhämtat sig tillräckligt bra. Tillräckligt är vad vi hoppas på. Tillräckligt bra är nämligen gott nog för att han ska slippa läggas in.

Hoppas att er helg har varit fin och att veckan har fått en behaglig start. Vi hade efter omständigheterna en väldigt lugn och trivsam helg. Dollan och jag lyckades med bedriften att baka tre sorters julkakor och dessutom blev det knäck och kola gjord. Med det är jag nöjd.


Ta hand om er!
KRAM

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vännen, vid sådana tillfällen märker man hur mycket man faktiskt skrattar. Ni får helt enkelt vara lite tråkiga och ömsinta så han slipper sjukhusvistelse, hoppas det läker som det ska.
Du och Dollan har varit riktigt duktiga som bakat och gjort godis!
För min del blir det inget bak, även om jag tycker det är väldigt roligt. Jag väljer att köpa och slippa stress. Lite "nyttigt" godis ska jag försöka mig på däremot. För övrigt känns det lugnt och behagligt och jag ser fram emot julen.
Rara du, jag hoppas att du också slipper stress och att mannen snart kan börja skratta med er!
Kramar Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Tänk att det är vid sådana situationer när man inte ska eller bör skratta som skrattet ligger på lut som aldrig förr.
Bara ett litet fniss kan starta det värsta utbrottet.
Nu får vi hoppas att allt går som ni önskar och att han slipper sjukhussängen.
Förstår att både du och Dollan hade en rolig bakdag, och att smaka på resultatet sen är inte dumt det heller !
Ha det gott och sköt om dej du också.
Kram / Anneli

LyckligaPraliner sa...

Å kära nån, hoppas att allt blir ok, att han inte behöver bli inlagd!! Jag och min arbetskamrat fick ett fruktansvärt skrattanfall på söndag kväll.. Fast det var ju tillåtet. Jag menar, det är inte lätt alla gånger att hålla sig för skratt. Speciellt när det inte är lämpligt ibland :))

Och jag tycker det ser ut som en hjort :)) Svårt att få till renar kanske. För jag tycker att alla såna ser ut som hjortar och inte renar.

Kram ♥

Annas röda stol sa...

Hej Maria! Åh hoppas han återhämtar sig fort och slipper komplikationer, ja oj vad det kan vara svårt att hålla sig för skratt när man inte får skrata...oftast helt omöjligt :) Kram Anna

martinealison sa...

Bonjour ma chère Maria,

J'avais manqué plusieurs de tes billets ! Ce mois de décembre est un peu de la folie pour beaucoup !... je cours dans tous les sens !

Je suis désolée d'apprendre le souci de santé de ton époux. J'espère qu'à ce jour il va mieux. Je lui souhaite un prompt rétablissement...

Je te souhaite de très joyeuses fêtes à toi et à tous ceux que tu aimes...
Avec plein de gros bisous ❄︎ ♡ ❄︎ ☃ ❄︎ ♡ ❄︎