tisdag 16 november 2010

...lite pyssellängtan


...julkänslor



I helgen hann jag och Nora julpyssla lite och det var såååå myyyysigt!!! :) Smulan virkade och jag använde ståltråd med vilken jag fixade och böjde till diverse jultexter.... lite kruxigt, men jättekul!!!

Just nu har studiemotivationen sjunkit en aning, till skillnad från pysselsuget som bara växer..... Så för att motivera mig själv till att plugga duktigt, tänkte jag att belöningen skulle vara att få använda kvällarna till att virka!!! Hittade något som verkade både kul och enkelt att göra i senaste numret av Drömhem och trädgård... Visar när det är färdigt! :)))


Idag skiner solen här, jag hoppas att den lyser på er med!!!
Ta väl hand om er!
KRAM

9 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Det är mitt första besök här hos dig och jag kommer definitivt att återvända! Vilken härligt inspirerande blogg du har! Jättefina bilder och fint pyssel som man vill sätta igång och göra själv!
Kram Annelie

annika sa...

Skönt att du kan lägga böckerna åt sidan lite på kvällarna så att du kan få utlopp för din pyssellust. Ska bli spännande att se vad du har hittat på att virka.
kram

Nora sa...

Jättefina bilder du tagit! Ja, de är kul att virka, iallafall när man vet hur man ska göra! Haha!

Kram Nora! :)

Sirpa sa...

Det är SÅ roligt att pyssla! Själv håller jag på och målar här just nu! Vädret var skön idag så jag passade på och ta en promenad till en väninna.
ha en skön kväll och en fin onsdag!
Kram Sirpa

KLydell sa...

Vilket fint julpyssel! Du får gärna skicka ner lite så att jag också kan pryda mitt hem!

Ida sa...

Gud vilken fin du har gjort!!
Härligt att ta det lite lungt och pyssla, det var du värld! Vi får ha en pysseldate snart ;)
♥♥♥

Härligt hemma sa...

Vad fint :)) Kul Idé!! Jättefina bilder...som vanligt!!
Kramar Madeleine

Vita små hjärtan sa...

Hej goa vän.
Vad fint och mysigt ni har pysslat!!!!! Härliga bilder....
Ha en fin dag...
Kram Agnetha

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fint julpyssel. Vilken kul ide'.
~marita~