lördag 15 januari 2011

Livsmåtto

Vitt blomster



I vår familj brukar vi alltid säga att "man inte ska ha för bråttom" just för att vi är så ofantligt duktiga på att göra saker i sista sekund..... eller för sent. När jag är stressad och har mycket att göra är jag är verkligen mästarnas mästare på att glömma viktiga saker..... Som nu innan jul då jag glömde att tacka ja till vårterminens kurs och därmed blev struken från pedagogiken! Det är så typiskt mig, för jag kan skriva lappar och notes och sätta dem överallt, men ändå glömma bort..... Jag kan tänka att snart ska jag hämta Herman från skolan och sedan inte ägna detta en tanke, förrän han ringer och undrar varför jag är en timme sen... Så kan det bli när jag känner mig stressad och samtidigt har saker jag måste och vill göra bra. Att göra något halvdant är verkligen inte min grej.... och ändå är det just det som är så himla livsviktigt, att tillåta sig själv att vara den man är, utan att värdera det man gör och utan att känna att man måste vara så himla duktig!!!

Min rara bloggvän Anneli skrev i ett inlägg om det här med att känna att man inte behöver vara så duktig och konsten att komma på hur man lyckas med detta..... Just tjejer och prestation är ju en av de hjärtefrågor som jag brinner för och som jag studerat då jag skriver min uppsats.... Ofta tänker jag på vad en handledare en gång sa, good is enough, do no more!!!! Vilket underbart livsmåtto!!!



Lite vårkänsla i salongen


Nåväl, idag har jag plockat undan det sista av julen och Johan håller på att dammsuga bort det lager av damm som under senaste tiden täckt våra golv! Det är tur att har vi jul på många av våra lådor och skåp, för det gör det så ofantligt mycket mer lättstädat! ;) I helgen ska vi fortsätta att vila och njuta av att bara vara och detta tillsammans med Ida och Dorisen! Nästa vecka börjar allvaret igen och den nya pedagogikkursen, som det tack och lov ordnade sig med!!! ;)

Önskar er en skön och fin lördag!
Lev väl och må så gott!
KRAMAR♥

7 kommentarer:

Ida sa...

Kloka ord, man måste vara rädd om sig själv! Perfekt är man precis som man är.
♥♥♥

Åke och Tanterna sa...

Hejsan vännen och jag önskar Dig en skön lördagkväll och ljuvlig söndag.
Trist det där med "peddan"... hoppas det löser sig.

*KRAMAR om`na*

Nora sa...

HELG!!!
Men på måndag blir det plugga, plugga, plugga......
Kram Nora!!!

KLydell sa...

Man måste hinna ta det lugnt!! Jag passar på att vila ikväll, äta glass och låta stressen försvinna!

Hoppas att ni får en trevlig helg! <3

Vita små hjärtan sa...

Men vännen då, man kan inte vara på topp jämt. Glömma och vimsa till det lite är mänskligt. Man kan ha hittat något roligare på vägen...eller hur? Fnisss......
Ha det så gott med dina rara.....
Kram Agnetha

Mia Maräng sa...

Hej!
Jag försöker ochså med att bara vara mig och inte ha så höga krav på sig själv.Men det är jätte svårt och du skulle bra veta att här finns det ochså en vimsig och glömsk människa. Det är helt klart mänskligt.
Och nu till frågan du skrev på min blogg: Ja självklart får du sätta upp mig på din blogglista.
Ha det nu så gott !
Kramiz Mia

Vardag och flärd sa...

Underbar terrin du har din blomma i!
Det är ju våra egenheter som gör oss till personligheter - men man kan bli galen på sig själv!
Ha det fint!
Kram Eva