torsdag 27 januari 2011

Visst är det härligt att få längta...

   


Tänk vad härligt det är att få längta...... jag tror att jag ska "försöka" att längta lite mer!  ;)




Ofta känner jag att jag inte hinner med. Vi pratade om våren och jag upptäckte att jag fortfarande levde kvar i känslan av att det är midvinter. Det är så många som längtar efter ljuset och värmen, jag tror också att jag ska göra det!  ;) 

Hemma har jag plockat bort de svarta och istället tagit fram de pastelliga. Det är lite, lite rosa och lite mer av det ljusblåa! En sönderslagen och ihoplimmad lattemugg från Greengate används numera som blomkruka. Det känns vårigt och fint! Monica Johanssons  keramikkrona har jag faktiskt velat köpa länge.... kanske längtat en aningens efter att få ha.... och nu är den min!  :)

Just nu längtar jag efter min familj som är ute på aktiviteter. Själv har jag suttit hemma och pluggat retorik och metaforer. Tidigare var här full rulle och nu är det alldeles stilla... så jag skulle ju kunna uttrycka det som att "man saknar inte kon förrän båset är tomt", eller?  Tänkvärt!!!


Lev väl alla fina och ta hand om er!!!
&
Tack för att ni tittar in här!!!
KRAM

14 kommentarer:

Anonym sa...

Den kronan var fin! Vit keramik är alltid fint!
Själv längtar jag efter semester, blir nog snart!
Ha det bra!
Kram Carina

KLydell sa...

Vilken fin krona! Själv längtar jag efter att kunna köpa två plåthus som jag kan ha i sovrumsfönstret!

Nora sa...

Du tar så fina bilder!
Jag längtar efter sommaren, när de inte är kallt!! :)

Vardag och flärd sa...

Jo, nog måste man ha något att längta efter och ofta längtar jag efter att se dina fina bilder och se vad du skriver om (och andra bloggare också). Dessutom längtar jag alltid efter mina barn och att jag ska bli farmor. Och så är jag lite konstig för jag längtar till jobbet varje dag.
Ha det fint!
Kram Eva

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Det är en ren njutning att titta in här igen, en av livets goda.
Vilka fina bilder så läckra, du verkar också ha ett jättefint hem.
De vackra fönster som är i salen, är det hos din syster.
Vilka bilder woow.
Du målar också helt underbart, ser jag.
Jag är inte övervaskad över det.
Kul läsning om att man inte ska ha bråttom, jag brukar säga till maken(som har bråttom) Att skynda är att synda. Man måste ju försvara sig.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Zara

Ida sa...

Längta är en riktig härlig känsla!! Jag älskar att längta!! Det finns ju så många olika saker och händelser att längta tills!

Stina sa...

Härligt här som vanligt. Ja, man får längta. Nu längtar man nog mer än vanligt när vintern har varit så lång.:-) Kram Stina

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Tack för dina rader, du gör mig så glad!
Hoppas att din vecka varit bra, äntligen är det dags för fredagsmys!

Visst är det härligt att längta, din krona är så söt också!

Önskar dig en sköön helg med familjen!
Kraaaaaaaam Therese

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Ja, längta och planera är nästan det bästa!

Förstår att du längtade till din krona. Har också tittat på de där.

Tycker du ändå inte att det kan vara ganska skönt att få vara helt ensam emellanåt? Jag behöver det ibland för att kunna ladda batterierna:)

Hoppas att du har en riktigt skön fredagskväll!
Stor Kram Annelie ♥

Härligt hemma sa...

Ja, längta är härligt...det är halva nöjet tycker jag!! Visst är de fina, Monica Johanssons underbara keramikkronor....jag går och LÄNGTAR efter en till som jag beställt :). Ha en underbart skön helg!! KRAMAR Madeleine

annika sa...

Kronan är så fin. Visst finns den på Nice? Jag har inte haft tid för att gå i butiker och bli inspirerad på ett tag.
Ha en skön helg

Kram

Härligt hemma sa...

Hej igen :).
Jag har rollat pianot det tycker jag blir bra.
Ha det så gott!!
Kramar Madeleine

Vita små hjärtan sa...

Hej du rara!
Så härliga bilder, alldeles ljuvlig krona....
Å du pluggar och står i, beundrar dig för det!!!!
Ha det så gott vännen.
Kram Agnetha

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Det var tråkigt att höra att ni har så mycket besvär.
Det känns faktiskt som en tröst dina ord att man lär sig leva med det.
Särskilt när det kommer från dig, som har haft så mycket att brottas med, under en lång tid förstår jag.
Nu tackar jag igen för dina omtänksamma ord.
Önskar dig en fortsatt fin helg.
Kram Zara