måndag 31 januari 2011

Vimplar och lite annat


   
Min mammas favoritblomma


Måndag, dags att påbörja veckans projekt!  :)  Idag blir det nog läsning för hela slanten.... måste bara finna lite motivation först!  :P



Istället för julvimplar har jag dekorerat spegeln med vårinspirerande sådana



Förra veckan fick jag denna utmaning av supergulliga Anellie, med den fina bloggen Zinkhjärtat.....

Utmaning
1. Hur länge har du bloggat?
Sedan maj 2009.

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag har massor av favoritbloggar som jag inspireras av!

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
De flesta är inredningsbloggar.... och en del handlar om livet.

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Bara de närmsta vet att jag bloggar.... med min familj tycker att jag är en aningens "tokigare" i verkligheten.

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja, jag skulle aldrig skriva om något som jag känner är "för" personligt!

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
För mig är bloggandet ett uttrycksmedel....

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej, men jag känner ett par sedan tidigare.

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut, har sett en hel del intriger i bloggvärlden. Har även stött på obehagliga och "sjuka" kommentarer hos andra.... Det är nog viktigt att inte låta bloggen bli den egna personens identitet....

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Det skulle kunna vara om bloggandet inte längre känns inspirerande eller kravlöst.

10. Tror du att du bloggar om två år?
Det beror på tid och rum...  :)

... och nu utmanar jag följande fina bloggar, Åke och tanterna, Vardag och flärd och So Sweetness!


Ha det gott alla fina och rara!!!
Må väl!!!
KRAMAR till ER!

12 kommentarer:

Ida sa...

Vilka fina vimplar!!!
Jag tycker att bloggen återspeglar hur du är i verkligheten! :)
Puss Puss
♥♥♥

Anonym sa...

Din blogg är en av mina favoriter, men själv skulle jag aldrig blogga. Är nog för feg.

Må väl du med!
Carina

Vardag och flärd sa...

Jag återkommer till utmaningen ikväll.
Ha det fint så länge!
Kram Eva

Nora sa...

Ja, du är mycket tokigare i verkligheten!! :D
Tycker inte om måndagar, apropå att du skrev måndag!!
Kram Nora!!! :)

annika sa...

Intressant att få veta lite mer om hur du tänker. Tror inte alls att du är "tokigare i verkligheten" Du verkar så omtänksam och mysig.

Ha det bra resten av veckan

Kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad roligt att få läsa lite mer om dig. Inte är du "tokigare" i verkligheten som du skrev Fniss! Du verkar ju genom go o snäll.....

Vilka fina o våriga vimplar....
Hoppas att du haft en bra dag!
Kraaaam Therese

KLydell sa...

Nej att hitta motivationen är inte alltid det lättaste, men som tur är brukar det lösa sig efter ett tag! Puss lilla mamma

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Tack du lämnar så gulliga kommentarer hos mig.
Så våriga vimplar, jättefina.
Intressant att läsa lite om dig.
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!

Hur bär du dig åt egentligen!! Var får du all din inspiration från?
Såå snyggt med vimplarna. Är det papper eller tyg?

Spelar ingen roll om man känner sig lite nere och "trist" när man tittar in här. Man blir alltid så inspirerad och energifylld av dina bilder.

Tack och Stor Kram Annelie ♥♥

Stina sa...

Du kan ju hitta på så bra idéer du. Fint blir det.:-) Kram Stina

Huset vid ån sa...

Tack för titten vännen!
Hoppas att du får en bra dag!

Nu väntar en prommis med vovven o väninnan!
Vi får nog gå i skogen idag för det är så fruktansvärt halt på gatorna!

Må så gott!
Kraaam Therese

nina/nice sa...

Vilka superfina vimplar!!!
Så fina färger och mönster,skulle kunna
tänka mig vart och ett som tapet...
Vad mysigt att få läsa lite om dina tankar,
jag är jätteglad som fått lära känna dig!
Ha en superfin dag!
Kram Nina