söndag 20 mars 2011

Idag har vi....

Lavendeln, fortfarande vacker, trots vinterns kyla och snö...



...suttit ute i solen och fikat... lyssnat på drippdroppandet då snön smält från taket, njutit av värmen och ljuset... och det vackra vädret!!! Idag riktigt kändes det att naturens väsen, sakta men säkert, håller på att vakna till liv, och solens strålar ingav hopp om att den kommande våren och sommaren faktiskt är på väg!!! :)

Ikväll har Nora sleepover med några tjejkompisar och det blir mysipys med tacos och sista avsnittet av Solsidan.... 


Jag hoppas att ni har haft en trivsam helg och att vädret varit lika underbart hos er!!!
Ha det gott alla rara och tusen tack för att ni tittar in här!!!
Kram 

8 kommentarer:

Härligt hemma sa...

Vad underbart....jag har sällan längtat så mycket efter sommar och vår som jag gör nu!!! "Tyget" är en handduk från GreenGate.
Kul att vi plockar hem samma saker :))!! Ha en skön kväll, kramar Madeleine

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Maria.
Du är alltför snäll med mig, men jag tackar så klart av hela mitt hjärta, man kan aldrig få för mycket beröm, en männsika behöver nog det.
Din bild här under med de randiga byxorna, små söta fötter och skor, är extra söt.
Mycket vackert Collage.
Vad är det som du har fotat här ovan, liknar frökapslar. En vacker bild.
Det låter härligt att sitta och lyssna på dripp dropp, och hoppas du få en trevlig kväll med väninnorna
Du frågade om målning.
Jag gjorde den där tavlan när hon var liten, hon har ju egen familj nu.
Jag ha fyra barn, och jag har inte kunnat eller vela satsa på mig, för mina barn har varit högsta prio, det ångrar jag inte en sekund.
Det är en rikedom. Så under alla dessa år, så har jag kanske målat högst ett tiotal tavlor.
Jag har börjat fundera på att måla nu mer på allvar, för nu har jag bara två söner hemma, som klarar sig själv. Vi får se hur det blir.
Tacka din dotter, det var gulligt av er båda.
Många varma kramar Zara

annika sa...

Visst återvänder livsandarna då vårsolen tittar fram. Men Maria...dina bilder på Ranuncklarna är helt ljuvliga! Vilken färg!!!!

Kram

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!!!!
Du har haft en mysig dag.... Vi har ju haft ett så fint väder. Jag har också njutit ute, mellen alla kalas.
Ha en fin start på nya veckan.
Kram Agnetha

Stina sa...

En stor kram till dig gumman.
Från en trött Stina.:-)

Anonym sa...

Vilka bilder du tar, de är så fina!
Ha en bra vecka!
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Det är så härligt att fika ute och känna och ta till sig vad naturen ger, nu är våren här!
Ha det riktigt fint, vännen!
Kram Eva

Ida sa...

Visst är det underbart med drippdropp och solsken!!!
Puss Puss♥