onsdag 16 mars 2011

Smått och gott och livsnödvändigt

Smaskiga kolhydrater....


Ibland är det så himla skönt att göra ingenting, att få vara fullständigt oproduktiv....  Det är så härligt att, för ett ögonblick, kunna tillåta sig själv att "bara vara", utan krav eller måsten.... Idag hade jag och Smulan  en sådan underbar stund.... och jag har lovat mig själv att det måste bli mer av den varan!!! 



...lycka är att få undervisa om människan, naturen och universum
 

Just nu består min vardag av naturvetenskap, nationella prov och ett gäng härliga och otroligt busiga ungdomar...  Jag är ute på VFU, och det är både intensivt och otroligt roligt!!! :)))


Ha det fortsatt gott alla fina!
KRAMAR

6 kommentarer:

Stina sa...

Så fina bilder.

En del av mina skinn kan man tvätta i maskin och då använder jag olivtvål. Men vissa kan man inte tvätta i maskin och det är ju meningen att man inte ska behöva det heller, utan bara skaka av dem lite då och då eftersom skinnen är smutsavvisande. Men vid gröve smuts så kan man ta en fuktig rotborste och tvätta på ullen med.
Kram Stina

Härligt hemma sa...

Visst är det härligt att "Bara vara" det är något jag uppskattar mer och mer. Riktigt vackert godis får jag lov att säga :)!
Kram, ha en skön kväll!!
Madeleine

Vardag och flärd sa...

Så roligt att höra vilken glädje du finner i ditt jobb!
Och jag blir så glad av dina bilder!
Ha goa stunder med Smulan!
Kram Eva

martinealison sa...

Hummm vos photos sont aussi craquantes que ces bonbons que j'affectionne particulièrement et qu'il est redoutable de laisser à ma vue!!!
Gros bisous ma chère...

nina/nice sa...

Vad spännande att vara ute i skolorna!
Förstår att det både är tröttande och
energigivande på samma gång!
Jag älskar också att "bara vara"...
Ha en fin dag!
Kram Nina

Vita små hjärtan sa...

Bara vara, det är så härligt. Å du pluggar på, jag är mäkta impad!
Härlig godisskål!!!!!
Kram Agnetha