måndag 21 maj 2012

Att ha fattat ett beslut

Liten tjej med stor vilja och oändligt mycket företagsamhet
(på jakt efter sin mammas pysselsaker)


Det är viktigt att räcka till... inte bara för andra människor eller göromål, utan även för sig själv! Det är viktigt att vara närvarande! Så i helgen har jag dragit i nödbromsen och fattat viktiga beslut. Jag har bestämd mig för att jag skjuter på min ventilering till i september. Visserligen har min handledare haft en enorm tilltro till mitt skrivande och analyserande och jag har blivit signad och godkänd för att gå upp och försvara mitt arbete... Men jag kan inte, för mitt inre säger något annat. Jag känner mig inte färdig och jag behöver mer tid. Så nu ägnar jag de två nästkommande veckorna åt att skriva och finslipa på texten, så att det känns rätt i själen... I september blir det jag och flera andra studenter som går upp, så jag är inte ensam!

I helgen har jag därför kunna lägga skrivandet åt sidan... och det har både varit välbehövligt och väldigt, väldigt skönt! Att få umgås med familjen är helt klart det bästa!!! Men nu är det måndag, ny arbetsvecka och nya tag som gäller! :)


Ha en makalöst fin dag!
Kram
      

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Kära fina bloggvän, jag är glad att du väljer familj och viktigheter före skrivandet - en tid! Ibland måste man känna och tänka efter vad som är allra viktigast i livet för att man ska orka och må bra!
Kan du tänka - jag tycker också att Julia och Doris är lite lika och jag har sagt till dig förut att hon är den sötaste jag vet näst efter Julia.
Stora kramar till dig, du fina!
Eva

Anonym sa...

Ett klokt och viktigt beslut!
Kram vännen.
Carina

Stina sa...

Det låter förnuftigt, och jag märker att du är en sådan människa som vet vad som är viktigt och bra.;-) Kram

annika sa...

Bra beslut som alla har nöje och glädje utav. Du hinner med att arbeta många år sen. Nej vi lever bara en gång och då måste vi handla därefter. Bra för då kan vi ha tid för en sommarfika :)

Så fin hon är er Doris ♥

Kram

martinealison sa...

Lorsque les décisions sont prises on se sent plus légère...
profitez beaucoup de cette adorable petite fille.
gros bisous à vous ma chère Maria.