tisdag 1 maj 2012

När barn leker

Barnbarnsben med mycket vårspring och hopp
Barfotadag för Ida....
Fri barnlek


Idag har det varit sommarvärme och vi njutit av solen och ätit årets första paj gjord på egna rabarber! :)

Dorisen har sprungit runt och lekt i trädgården... ♥ Att hoppa, skutta och klättra är minsann ett sant nöje för en tjej som "snart är stor" (läs tre år i juni). Det händer något när barn leker, jag tror man blir lycklig av att få umgås med lekande barn!!! :)

Dagen har även bjudit på årets första fästing, vilken Ida hittade krypandes på de små tösabenen... Fy och blä säger vi om dessa äckliga kryp, vilken tur att den inte hann sätta sig fast! 



Jag hoppas att ni har haft 
en makalöst trivsam första maj!
Kram
♥ 

3 kommentarer:

martinealison sa...

Ta petite fille est sincèrement adorable... merci pour ce merveilleux partages photographique...
J'ose espérer que les jours prochains soient meilleurs chez moi car nous venons d'essuyer une tempête qui a créer des dégâts dans mon jardin, notamment pour mon magnifique saule pleureur qui s'est fendu en deux sous la force du vent violent. Incroyable!
gros bisous à toi

Vardag och flärd sa...

Fantastiska bilder, du kan du! Barnspring på våren är så uppiggande och man blir lycklig. Doris är nog den sötaste lilla flicka jag vet - efter min lilla Julia förstås. Julia har också lite spring i benen även om det är lite ostadigt. Lyckan att ha barnbarn är obeskrivlig.
Nu ska du ha en fortsatt fin vecka och kanske det blir ytterligare någon god paj?!
Många kramar till dig från mig!
Eva

Tre Tanter sa...

Så söt flicka och vackra bilder.

kram 3 tanter