torsdag 15 maj 2014

Om gårdagskvällens välbehövliga och om idag

Gårdagens kvällsfika
(rekommenderas: brieost med tryffelfyllning)
Ha ha... kunde inte låta bli!
Från Brittan
Växthuset... ett nödvändigt görande
En liten och efterlängtad
(bild tagen hos Annika)


Igår kom Brittan över på kvällsfika. Det blev några harmoniska och trivsamma timmar med massor av prat om ätande. Det var välbehövligt! Supertack för gårdagen vännen och tack tack tack för den söta smultronväxten!

Nu ska jag ta tag i dagen. Det är mycket som måste ordnas och fixas och färdigställas. Alldeles för mycket och jag känner mig en aningen (eller en hel del beroende på hur väl jag känner efter) otillräcklig. Och så har jag Kajsa- och Dorislängtan och lite annat som också känns. 


Fin torsdag!
KRAM
  

3 kommentarer:

martinealison sa...

Bonjour,

Une table gourmande... Une atmosphère familiale qui réchauffe les coeurs...
De très belles photos.

Je vous fais de gros bisous ♡ ma chère Maria.

Vardag och flärd sa...

Åh, vilken härlig bild på Brittan, hon är en härlig kvinna som jag beundrar (via bloggen)! Gott att ni fick några mysiga timmar tillsammans och lite gott att mumsa på. Brieost med tryffelfyllning var nytt för mig, får ge mig ut och söka.
Sötnosan kommer att älska din smultronplanta!
Växthuset ja ... jag har inte ens öppnat dörren till mitt, det får stå i träda till nästa år tror jag.
Jag önskar dig en fin helg och hoppas du får koppla av med sånt som ger glädje!
Kramar till dig, rara du!
Eva

LyckligaPraliner sa...

Hej hej! :)

Jag sa till sambon ikväll att det känns som att det är för mycket som ska göras så att istället blir inget alls gjort... Konstigt det där.. Fast det är visst massor som har blivit gjort. När jag tänker efter. Har varit ledig idag men imorgon börjar min arbetshelg. Jag hoppas att jag är något så när pigg på måndag och inte har allt för mycket huvudvärk för jag hade tänkt greja lite där ute med pallkragarna. Denna huvudvärk. Jag vet inte vad det beror på. Har varit många gånger till läkare men nu har jag gett upp det. Måste bli bättre på att komma ihåg att stretcha nacken och axlarna. Har läst lite i min trädgårdsbok ikväll. Jag blir glad om jag får till några pallkragar :)

Jag hoppas att din Kajsa och Doris längtan blir lite stillad, att ni kan träffas. Och det där andra som också känns iaf inte känns illa..

En riktigt härlig helg önskar jag dig!!

Kram till dig finaste Maria! ♥