torsdag 20 november 2014

Stannar upp

Livsfint ögonblick


Mitt i allt stannar jag upp. Fångar några ögonblick av livets viktigheter. Den HÄR låten. De här raderna...


Dreams are like angels
They keep bad at bay
Love is the light
Scaring darkness away
I'm so in love with you
Make love your goal

I'll protect you from the hooded claw
Keep the vampires from your door
When the chips are down I'll be around
With my undying death defying love for you
Envy will hurt itself
Let yourself be beautiful
Sparkling light, flowers and pearls and pretty girls
Love is like an energy
Rushing in, rushing inside of me...



Jag måste sluta att jaga livet. Inte stressa så mycket för att hinna ifatt. Jag måste lära mig att bättre kunna skilja på det som är väsentligt och det som egentligen betyder mindre. Unna mig mer av livets finheter, även de som kan verka små och obetydliga. Precis så. I eftermiddag får vi kärt besök, det är hjärtefint!


Ni tar väl vara på
livets finheter?!
KRAM

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis vännen, det är viktigt att stanna upp. Vacker klänning men jag saknar ansiktena.

Njut av dagen!
Kram Carina

Vardag och flärd sa...

Raraste vän, du skriver så fint om känslan! Vänskapen, ömheten och kärleken är det som är viktigt och väsentligt, annat klarar vi oss med även om det inte sköts så bra. Vi tar vara på det som är fint - annars mår vi inte bra.
Rara, kloka du, jag hoppas du får en fin och trivsam helg!
Kramar Eva

martinealison sa...

Bonjour chère amie,

Quelle jolie publication ! Des mots, si vrais... Je suis sous le charme.
Tu as raison ma chère Maria, prend le temps de rêver, de penser à toi... Une petite dose d'égoïsme dans ta tasse de thé chaque jour, c'est ce que je te suggère.

Un grand merci pour ton gentil commentaire laissé sur mon blog.
Gros bisous à vous ♡

Här är gudagott att vara ! sa...

Vilken vacker text.
Tror att man måste påminna sej själv varje dag om vad som är viktigt och vad lycka verkligen är.
Tycker verkligen synd om människor som jagar efter något hela livet...Och det mest tragiska är att dom inte vet vad eller varför.
Sköt om dej och ha det gott !
Kram / Anneli