fredag 11 december 2009

Hyacinter, julbestyr och andra göromål....

Vita hyacinter, en julfavorit!


Idag har jag pysslat..... istället för att plugga som jag egentligen hade tänkt.... Men när man har en lite kille hemma som är sjuk, känns det inte så lockande att sitta fastnaglad över en bunt psykologiböcker.... :P


Strutar och tändsticksaskar


Efter en skön och välbehövlig eftermiddagslur ska vi nu sätta igång och göra lite julgodis! Herman har beställt chokladkola, hans absoluta favorit och Nora vill ha änglakola, superenkelt att göra och väldigt smarrigt! :)


I kväll är vi bortbjudna till familjen Lydell/Björkstrand för lite julmys och mat! Tänk att man har så vuxna barn att man numera får åka hem till dem och bli serverad godsaker, det kallar jag lyx! :)
I morgon kommer Annika och hennes familj och firar tredje advent, en tradition vi haft under ett par år! Vi myser, umgås och äter gott och givetvis gör vi ett besök på Wadköpings julmarknad! :)




Vackra julkulor i fattigmanssilver!


Hoppas ni har det bra och att ni inte stressar för mycket inför de kommande storhelgerna! Själv känner jag mig en aningens sliten, så jag ska försöka att ta det lite varsamt fram till jul! ;)

Önskar er en riktigt skön helg!
Kram!

Inga kommentarer: