torsdag 3 december 2009

Pyssel och personlighetspsykologi!



Mammas, numera Idas, gamla kakburk och kakformar


I går hade vi tenta och i dag var det introduktion för Personality Psychology.... Det är bara att ladda ur och ladda om.... :P

Just nu känns det här området väldigt spännande och, som vanligt då man börjar en ny kurs, inte alls lika ansträngande som de föregående kurserna..... Men så är ju den kommande tentan, än så länge, väldigt avlägsen och har man inte öppnat boken råder en stark illusion om att att allt är så mycket enklare och mindre omfattande än vad det egentligen är! :P Det är lätt att lura sig själv.....

Nåväl, laborationen den här gången går ut på att vi ska studera en TV-karaktär, vilken vi sedermera ska analysera och, om så är nödvändigt, även klassificera för eventuell terapiform.... Hela kursen är inriktad på att studera människors personlighet och j
isses, det är ju det här jag älskar! ... Att få "rota runt " i människors inre gömmor! ... Eller rota runt, det låter så negativt, det jag menar är att jag tycker att det är så himla intressant och roligt att studera hur människor tänker, känner och beter sig! :P

Men innan studiernas allvar börjar igen ser jag fram emot den efterlängtade helgen! Egentligen skulle jag behöva vila och ta det lugnt.... Ligga i soffan och kolla på film, äta för mycket godis, IGEN, och bara ha det bra... Men helgen är uppbokad av besök hos olika släktingar och jag tror att det kan bli trevligt det med! :)

I morgon ska vi i alla fall pyssla och baka lite på eftermiddagen, för att senare på kvällen ha en riktig mysmiddag! Nora har valt maten, köttfärsbiffar med gräddsås, så det blir nog bra!


Gosedjur i Doris säng!

Önskar er en skön helg!
Kram!

1 kommentar:

KLydell sa...

Plugga kan man väl göra en vecka innan tentan ;)
det går nog bra för dig lilla mamma!! <3