tisdag 30 mars 2010

Påsklängtan!

*
Ägg Ägg Ägg

Under eftermiddagen tog jag och Ida en härlig långpromenad i det vackra solskensvädret! Det var otroligt skönt och precis vad jag behövde! Jag har bestämt mig för att tillvaron måste fyllas av mer friluftsliv och motion..... en hälsosam och välbehövlig motvikt till allt stillasittande och pluggande! Det är dags att komma i form och jag har börjat! :)))


......mera ägg

I söndags hade jag och Nora en riktig pysseldag, vilket var sååå mysigt! :) Vi klippte, klistrade och fixade och till slut blev det några påskägg! I år var tanken att frångå den "vita och rosa stilen", så istället för supervita, blev äggen bruna och vita, en aningens pråliga och bara lite romantiska... :)


.... med lite spets och snören...

I veckan återstår bara lite finslipning på rapporten, en föreläsning... och sedan är det påsk! Det ska bli så skönt med en riktig långhelg, utan några krav och måsten!


Önskar er en utomordentligt fin vecka och en skön och härlig påskhelg!

Kram!

3 kommentarer:

nina/nice sa...

Jättefina ägg Maria!
Nästa år måste jag prova att göra egna.
Vad skönt med mer friluftsliv och motion,
toppen för både kroppen och hjärnan!
Hoppas hela familjen får en jättefin påsk!

Kram Nina

Ida sa...

Gud vilka fina ägg! Det var riktgit härligt att ta en promenad!

Anna sa...

Så vackra ägg du gjorde, Maria!
Ha en härlig påskhelg! Kram!