torsdag 2 augusti 2012

Mer sommarblommigt

Billiga påslakan från IKEA

Min man gillar finish... att saker, oavsett vad, är tillverkade noggrant och ordentligt. Samtidigt är han så långt ifrån en materialist eller statusmänniska man kan komma och det älskar jag honom för!


Papperstryck inramat av mina morföräldrar


Många av de saker vi har är ärvda, inte nödvändigtvis exklusiva, men de innehar ett affektionsvärde vilka gör dem värdefulla.



Ful-fina lyktor... ger sommarkänsla i sovrummet
  

Jag älskar verkligen gamla, ärvda och vackra ting och jag blandar gärna dessa med färgglada och billiga saker, exempelvis fyndade textilier och lyktor. Sådant som känns fint eller kul just nu, men som ändå är utbytbart... som de billiga och sommarblommiga lyktorna, vilka blev kvar efter sommarfesten.  


Finaste torsdagen önskar jag er!
Tack för att ni tittar in!
Kram

4 kommentarer:

annika sa...

Det vackra finns i betraktarens ögon ju. Du har mycket vackert i ditt hem tycker jag.
Ha det fortsatt gott på sommarlovet.

Kram
annika

KLydell sa...

Vad fin den nya tapeten blev! Men jag vill ha en bild på sängen som Johan snickrade ihop!

Villa Vinkelhaken sa...

Såå fint! :)

Trevlig helg!
Kram Jenny

Åke och Tanterna sa...

Hejsan på andra sidan dungen... Hur har Ni det. Ni verkar vara lika upptagna som vi, med fix och renovering. Hinner vi en träff snart??

*KRAMAR om`na*