torsdag 29 november 2012

Dumheter och hysteri



Idag införskaffade jag två hyacinter. En riktig dumhet egentligen eftersom jag är tokallergisk mot dessa ljuvligheter (vilket innebär astma och andnöd när dem blommar). Jag får väl helt enkelt njuta nu och ge bort dem när de börjar slå ut! 





Och så har det piffats lite. I badrummet hänger numera en ljusslinga. I hallen hänger, alternativt ligger två. I vardagsrummet sju och i köket tre. Jag motiverar min hysteri kring dessa med att jag tror att november i annat fall skulle vara svår att överleva (vilket såklart är en stark överdrift).

Ikväll ska jag skriva. Fortsätta att kurera mina hesa stämband. Äta tomteskum och dricka vinbärste.


Ta hand om er!
Jag hoppas att ni 
har det fint!
KRAM

7 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Fin fint!! Tomteskum har jag hört är bra och botar i princip allting....Jo det är sant..Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag kallar det inte hysteri utan överlevnadsstrategi. Det ÄR alldeles för mörkt utan ljuspunkter.
Kram,
Regina

Vardag och flärd sa...

Kan nog tyckas det är dumheter att skaffa hyacinter när du är så allergisk men du måste ju få njuta av de rara små lökarna också. Finns säkert nån som blir överlycklig när du ger bort dem sen.
Så fint i badrummet med slingan och sju slingor i vardagsrummet är INTE hysteri! Jag stoppar slingor i flaskor, burkar, skålar och hänger upp där jag vill ha lite ljus, hemmet blir så levande.
Stackare som inte blir av med förkylningen, ge den sparken så du får njuta av helgen som kommer!
Kram på dig, vännen! Eva

Anonym sa...

Ljuvligt. Slingor förgyller verkligen hemmet.
Ha det gott
Kram
AC

mamma lycklig sa...

Undrar lite vart du köpt slingan du har i badrummet?
Krya på dig, har hört att skumtomtar är bra mot just heshet;o)
Ha en fin helg.
Kram Nettan

Queen of Kammebornia sa...

Underbart med te och hyacinter och ljusslingor!!! Det låter ungefär som här, men jag är som tur är inte allergisk, stackars dig... Kram!!!

Elsa och Helena sa...

Hyacinter är så fina, jag har köpt tre men skynda dig ut med dina, andnöd och trassel vill vi inte ha:)

Så fint med ljusslingorna de kan man inte ha får många av! Trevlig Adventshelg...KRAM Helena