fredag 2 november 2012

Saker att fundera kring

Torsdagsfundering kring strössel

Behålla eller skicka tillbaka?



Funderingar
Gårdagens betydelselösa, under vilka vi velade kring huruvida vi skulle välja choklad- eller karamellströssel till våra cupcakes (och som resulterade i att vi använde alla smaker). 

Dagens moraliska, hur man ska förhålla sig till det faktum att man (alltså jag) har beställt en klänning från HM och sedan vid leveransen känner att det inte längre känns försvarbart att handla därifrån (apropå textilfabriker och kvinnors fruktansvärda arbetsvillkor och löner. Kvinnor vilka även tillverkar kläder åt andra, såväl billiga som dyra klädkedjor).

Dagens personliga och livsnödvändiga, att inte fundera kring ytligheter och annat oviktigt (helst inte fundera alls, med undantag av klänningen) och istället nära själen med göromål som känns gott i hjärtat. Sådan som pyssel och barn- och barnbarnsmys!  


Hjärtans fin fredag 
till er!
KRAM


6 kommentarer:

Åke och Tanterna sa...

Klänningen är himla fin... men... att se den på... och veta att...

Hoppas Ni får en fantastisk helg.

*KRAMAR om´Na

annika sa...

Jag funderar över hur det är på alla andra textilfabriker som också producerar kläder. Jag såg inte inslaget men är det endast H&M? Det finns ju även andra klädkedjor med låga priser???
Ja man blir alldeles snurrig då man börjar fundera. Bilderna är i alla fall fina :).
Har varit ute i trädgården en stund och funderar på att cykla ut till Eldfesten i Karlslund nu i kväll.

Kram

Vardag och flärd sa...

Jag har funderat väldigt mycket på om jag ska fortsätta köpa på HM, tur att jag inte har nån butik i närheten, och egentligen behöver jag inte fundera - jag ska inte handla där!
Julia ska vara hos mig imorgon då föräldrarna är sjuka och vi kommer nog att ägna en del av dagen till gott bak och skogspromenad. Det ska bli mysigt och oerhört viktigt!
Hoppas du får en härlig helg med barn- och barnbarnsmys!
Kram på dig! Eva

martinealison sa...

Une adorable petite robe...
Le traducteur google fait des siennes aujourd'hui il ne fonctionne pas !
De quoi faire de bons petits gâteaux... Hum!
Je vous souhaite ma chère Maria un excellent weekend.
Gros gros bisous

Vita små hjärtan sa...

Ja visst, man får verkligen lite att fundera över!
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

Elsa och Helena sa...

Tack för tipset om foto redigering med Picasa. Jag ska ta och testa det.

Ljuvliga bilder som vanligt hos dig...har inget råd att komma med gällande HM men det är förfärligt det som sker...KRAM o trevlig helg Helena