onsdag 14 november 2012

För att det känns bäst för mig

Sortering av sommarbilder, ett pågående projekt


Innan julstämningen får tag i mig vill jag hinna göra annat. Jag vill liksom få ordning på sommaren och hösten först. Avsluta pågående projekt. Tänka färdigt. Inte nödvändigtvis fastna i det som varit, men inte heller ta ut julen i förskott. 

Självklart älskar jag att förbereda och planera inför advent och kommande storhelger. Och jag är makalöst förtjust i julmarknader. Men jag vill att det känslomässiga julkontot ska hanteras varsamt. Jag vill att julkänslor och julstämning ska överleva både jul och nyår. Inte ebba ut tillsammans med en utslängd gran på annandag jul. Så jag stoppar lite. Inte för att jag tror att det är det enda rätta, utan för att det känns bäst för mig (och för att min man är likadan).

Istället för att göra julkort hänger jag därför över mina posters från Fotografiska. Tänker att, jisses så fina dem är. Posters vilka man finner lite varstans i bloggvärlden och som jag tidigare inte har förstått att jag vill ha (eftersom jag av någon oförklarlig anledning egentligen inte gillar posters). Men nu är dem mina. Otroligt och glädjande på samma gång. Visar er när de är inramade och hänger på plats.


Utomordentligt 
fin onsdag 
till er!
Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fantastisk bild, duktig du är!
Kram vännen
Carina

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad kul att se sen!!
Jag tog faktiskt och gjorde mig en julstjärna idag. Fas den får gott vänta i förrådet till det iallafall är advent.
Jag har aldrig varit någon julälskar (iallafall inte i vuxen ålder) men se i år kan det vara så att det har förändrats. Men just det där med att "utnyttja" julen är inte min grej. Sa det vara så ska det vara där och då!
Stor klem!

Vardag och flärd sa...

Åh, denna ljuvliga lilla flicka (min lilla flicka kommer på lördag)!
Julstämning måste vi få utan stress och alla måsten, advent är advent och jul är jul. Vi tar bort julen när den är över, inte för att man är trött på den. Jag vill att barn och barnbarn ska känna mys, glädje och gemenskap hos oss.
Ha det riktigt fint resten av veckan, rara vän!
Och jag vill se dina posters sen!
Kramar Eva

Anonym sa...

Underbar bild.
Jag vill nog också vänta lite. Inget adventspynt innan advent. Men som vanligt så är det så skönt att alla får göra som dom vill.
Ha det gott
kram
AC

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen♥

Jag måste erkänna att jag både börjat julpyssla och drömma om julen:)!

Smakat på glögg har jag också gjort. Kan inte låta bli - älskar julen och njuter gärna redan i november:)

Stor Kram Annelie ♥

Annas röda stol sa...

Hej Maria..Underbar bild!!! De röda renarna köpte jag på Jysk på en rea, för ett par år sen. Men kolla där..kanske finns kvar.Ha en bra dag. Kram Anna

millandante sa...

Härligt att du lyssnar på din takt:)
Kul när man hittar det man vill ha på väggen, och när det känns så rätt och nästan överraskar en lite..;) Ska bli kul att se!

Kram och fin helg:)