torsdag 21 maj 2009

Romantik, blomster och lediga dagar!

Sydde lite blommiga och rosa hjärtan i förra veckan!

Äntligen slipper jag plugga! Har skrivit PM i flera dagar och även om det finns en hel del kvar att göra, så tar jag nu ledigt över helgen! Jag ser fram emot att få pyssla och sysslesätta mig med annat kul! :) Längtar efter att få sticka klart babytröjan, plantera blommor (blev inte av förra helgen), sy och kanske baka lite!

Förra helgen var Elena och hälsade på och det var så mysigt! Hon är en mycket speciell och fin människa, som vi alla tycker mycket om!

I dag ska vi till Kajsa och Daniel och äta! Jag har fått reda på att vi ska få min absoluta favoriträtt, marinerad och ungsbakad kyckling- och grönsaksgryta! Det gör mig så glaaaaad!

Det är så mysigt att få åka hem till sina barn och äta! Innan vi åker till Kajsa och Daniel ska vi bli bjudna på fika hos Ida och Joel. Hemma hos dem bakas det bullar och jag tror säkert att de kommer att bli supergoda! De brukar lyckas med sina bullbak! :)


Alla våra sötnosar, om än i lite yngre upplaga!

Att ha barn är ett stort glädjeämne! Att få barnbarn ska även det bli roligt! Vi är alla så förväntansfulla och nyfikna på den lilla tjejen som ska komma! Lite nervöst är det också...... Min brors fru sa en gång att man är mycket mer "orolig" och "pjoskig" då det gäller barnbarnen........ Jag tror att det ligger något i det!



Gick igenom lite gamla foton och hitta dem här! Det översta till vänster är då jag är åtta månader gammal, de andra till höger är på min moster Barbro då hon var liten. Nere till vänster är ett på min morfar och mormor och brevid är ett på min mamma, finkammad med rosett i håret! Numera finns ingen av de andra i livet...... men jag tänker ofta på dem!


Ha det bra och var rädda om er!
Maria


Inga kommentarer: