tisdag 11 maj 2010

Att känna glädje


I morse när jag kom ut var det så där härligt friskt i luften och det luktade vår och nyklippt gräs! :)


Naturen längs med vägen var fullkomligt översållad av vitsippor och jag tror aldrig tidigare att jag varit så medveten om hur vacker denna blomsterprakt är! Samtidigt slog det mig hur hemskt det måste vara att inte ha förmågan att kunna känna lycka eller livsglädje......


Som avslutande kurs den här terminen läser vi klinisk psykologi. Bland de hälsotillstånd som bearbetas ingår olika typer av depressioner och hur dessa påverkar den mänskliga kroppen.... Teorierna är ju många gällande detta tillstånd, men en sak är tydlig, att vara ledsen och orkeslös tär verkligen på den fysiska och mentala hälsan....

Så var snälla mot er själva, lyssna till vad kroppen har att säga och var inte rädda för att be om hjälp om ni känner att ni inte orkar!

Ha en fortsatt fin vecka!
Kram

4 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Vilka kloka ord.....Du bjuder på Underbara bilder som man blir glad av! Må så gott! Kram Therese

nina/nice sa...

Vilka bilder... vilka färger!
Ja, det är verkligen livsviktigt idag!
Sköt om er hela fina familjen!
Kram Nina

annika sa...

Mmmm det är mycket viktigt att lyssna på sin kropp och bry sig om sig själv i tid innan det blir för mycket.
Vackra blommor
ha en skön helg
annika

Huset vid ån sa...

Hej Maria! Tack för dina rara ord inne hos mig ang. växthuset. Hoppas allt är bra med dig! Önskar dig en Trevlig o Skön helg! Jag håller tummarna för solsken.... Kram Therese