tisdag 5 februari 2013

Det vackraste

Patellfärgade nagellack

Att fundera kring


Hej mitt vinterland. Nu snöar det igen och medan naturen återgår till det vita, funderar jag på vilken färg mina naglar ska få. Om jag ska välja ett pastellrosa eller turkosblått lack. 

Det är fint att få fortsätta morgonen så. Att hinna unna sig några långsamma andetag innan dagen sätter igång. Ha möjlighet att stanna kvar bland de okomplicerade tankarna kring livet. De om nagellack och färgval. 

Så jag andas långsamt och funderar lite till. Kring färgen jag så småningom väljer. Och jag tänker att livet är som vackrast när det skimrar i nyanser av pastellrosa och turkosblått.   



Fin dag till er!
KRAM


7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Funderingar kring färg och flärd är en jättebra start på dagen, sånt som man kan ta upp och njuta av under dagens måsten och allvarsamheter! Tror jag måste börja måla mina naglar igen.
Ha en riktigt fin dag, raraste!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Härliga nyanser!!! Jag kan förstå att du står för ett svårt val idag ;) Men snyggt vatt det. Och visst är det vackert med det blåvita porslinet. Ha en härlig färgrik dag idag. Kram Anna

Anonym sa...

Wow vilka fina färger!
Ha det fint vännen.
Kram Carina

Anonym sa...

Ljuvliga bilder. Härligt att fånga färg på bild.
Jag undrar just vilken färg det blev
Ha det gott
Kram
AC

Sirpa sa...

Hej! Ja, vilket hemskt väder i dag Och all snö, usch! Jaha, vilken färg valde du?:) Har en trevlig tisdag kväll!
Kram Sirpa

Härligt hemma sa...

Fina ord och fina tankar och fina lack ;).
Hoppas du får en fin vecka!!
Kramar Madeleine

Villa Frejas bokblogg sa...

Det håller jag med om. Vackert skrivet. Kram.