torsdag 14 mars 2013

Vårfeeling och Paris





Solig är denna torsdag. Kylig. Inte så vårlik. Men väldigt solskensvacker och härlig. 

På hyllan i köket växlar tingen. De vita och rosa Dalahästarna har fått komma fram. Tillsammans med orange- och gulfärgade ranunkler gör de sig fint. Skapar vårfeeling och sprider glädje.

Ikväll blir det Fransk Afton. Med tillhörande teater, diverse olika franska tilltugg och samtal kring Smulans och de andra franskaelevernas kommande Parisresa. KUL.



Tack för att ni tittar in här!
Fin fortsättning 
på torsdagen!
KRAM

6 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilka härliga vår bilder du visar ,Fina färger
Ha en rolig kväll

Vardag och flärd sa...

Underbara vårfärger tillsammans - som hade varit helt otänkbart när jag var ung!
Vännen, hoppas det blir en spännande och fin fransk afton för dig!
Kramar Eva

Annas röda stol sa...

Härliga våriga färger!! Dalahästarna är ju så läckra. Ha en trevlig afton :) Kram Anna

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!
Jo jag såg att jag fick receptet - tack så jättemycket! Det ska absolut provas:)
Vilka härliga vårfärger du har på din hylla!! Trots att jag inte gillar gult och orange så tycker jag att dina ranunkler är helt underbara. Vilken energikick:)
Stor Kram Annelie ♥

blockethuset sa...

Så söta hästar...min lilla mor samlar på dalahästar!
kramis
C

Sirpa sa...

Hej Maria! Vad fina saker du har där på hyllan! Blommorna har en härlig färg! Hoppas du har en trevlig afton!
Önskar dig en mysig fredag!
Kram Sirpa