torsdag 18 april 2013

"onsdagens"




"onsdagens" får bli ett par bilder på sådant jag tycker om. Det ärvda finporslinet med guldiga kanter. Och så grytlapparna som finaste svägerskan har virkat!

Mer än så blir det inte. Känner mig lite uttömd på ord eftersom dagarna mestadels består i ordande och formuleringar. Men jag tackar för att ni tittar in här och för att ni ibland lämnar små kommentarer.


En utomordentligt fin 
dag önskar jag er!
Kram

OPS... givetvis menade jag torsdagens! Det är ju faktiskt torsdag idag, inte onsdag.

8 kommentarer:

martinealison sa...

Bonjour ma chère Maria,
Une petite tasse de thé serait la bienvenue... Un moment de tranquillité... Doux partage que votre publication.
Gros bisous

Anonym sa...

En bild säger mer än tusen ord vet du väl.
Vackert.
Önskar dig en skön helg, snart är den här
kram
AC

Anonym sa...

Instämmer. En bild kan vara tillräcklig.
Kram vännen.
Carina

Annas röda stol sa...

Så fin servis!!! Det är lite extra med guldkant :)). Härliga grytlappar. Nu får du ha en bra dag. Kram Anna

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fina bilder. Och många gånger kan en fin bild säga mer än tusen ord. Kram.

Sirpa sa...

Ibland bara några ord kan räcka!
Mycket fin porslin och härlig att få så fina virkade grytlappar.
Önskar dig en skön kväll!
Kram Sirpa♥

Vardag och flärd sa...

Maria, så vackert porslin! Jag hoppas du har det synligt så du kan glädjas åt det. Fina saker ska inte gömmas i skåp.
Grytlapparna ser tjocka och fina ut, du har en snäll och duktig svägerska.
Det behövs inte så många ord, känslan och meningen är viktigast. För min del ordas det hela dagarna, både i tal och skrift, så på kvällen finns nästan inga ord kvar.
Jag hoppas du får en mysig fredag och en riktigt härlig helg, vännen!
Kramar Eva

mamma lycklig sa...

Önskar dig en fin helg. Kram Nettan