tisdag 18 juni 2013

Just när det är som finast

På en av vägghyllorna i arbetsrummet 
Superreade halsband (HM) 
Flätad tygkorg (Rice)


Under vägghyllorna
Den blommig anslagstavlan



Midsommarvecka. Hur gick det till? Jag försöker förstå det mäktiga i att sommaren är här. På riktigt. Så jag färdigställer och förbereder inför ledigheten. Gör iordning i arbetsrummet samtidigt som jag njuter av ljuset och av värmen. Ibland även av regnet.

I lördags tillbringade vi några timmar tillsammans med underbara vänner. Spelade minigolf och grillade långt in på natten. När vi la oss var det ljust. Det är då man på allvar förstår hur mycket man har saknat ljuset. Saknat allt som har med sommaren att göra. Det är då. Just när det är som finast.




Jag hoppas att ni har det bra,
att ni tar väl hand om er!
KRAM


4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vilken nattsuddare du är som är uppe till det ljusnar! Din flätade korg är så fin i färgerna så man blir glad i hjärtat!
Tack finaste du för kommentaren! Jag vet att jag borde jobba mindre och vila mer, kroppen aviserar om det. Till hösten ska jag göra allvar av det - har jag tänkt i alla fall.
Nu önskar jag dig en härlig midsommarhelg med de dina och hoppas det blir njutbart väder också!
Kramar Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är verkligen underbart nu, den här tiden önskar jag kunde vara liiiite längre. Jag kan bli knäpp på maken som retas och säger redan på midsommardagens morgon att "nu vänder det"...det vill jag inte bli påmind om. Önskar också att jag fick vara ledig nu, men det blir inte så mycket av den varan den här sommaren...
Önskar dig nu långa, varma, soliga dagar och en riktigt fin midsommar!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Ljuvliga bilder!!!!
Jamen visst är det helt underbar tid, just nu. Allt är som vackrast och det är bara njuta.
Kram
AC

Elsa och Helena sa...

Åhh så många fina inlägg jag har missat. Är helt imponerad av bilden "karusellåkande" är helt hänförd av den!

Nu önskar jag dig en riktigt Glad Midsommar...KRAMAR från Helena