torsdag 2 januari 2014

Kravlöst långsamt och väldigt fint

Pilgrimsmusslor med avokadokräm
Oxfilé med jordärtskocksgratäng, rödvinssky och glaserade citrongrönsaker
Chokladmousserullader och färska bär
(goda och enkla att göra)
Nyårsbuketten
De nya favoritkaffemuggarna...
...en fin julklapp från Kajsa
Och så några av alla våra miljoner (en överdrift såklart) servetter. 
Älskar de från Svenskt Tenn, hade nämligen sådana 
elefantmönstrade gardiner som barn (nostalgi).


Vår nyårsafton var perfekt. Perfekt för att den var lugn och skön och fullkomligt kravlös! Precis så som jag älskar att kunna ha det. Dessutom fick vi en väldigt trivsam och glad kväll. Det var fint, både för hjärta och själ!

I övrigt så fortsätter ledigheten i ett långsamt tempo. Vi sover länge på mornarna och tar det lugnt under dagarna och jag kan väl inte påstå att jag har fångat det nya året ännu. Inte heller har jag funderat så mycket över eventuella mål och löften. Istället fyller jag dagarna med lättsamma aktiviteter. Spelar sällskapsspel, läser, går långpromenader och lyssnar på radion. Fredrik Lindströms och Lisa Nilssons vinter- respektive sommarprat var båda underhållande och väl värda att lyssnas på! 

Och julen då, jo den behåller vi ett tag till och jag fortsätter att njuta av granen, ljusslingorna, hyacinterna och de fina julklapparna. 


Ta väl hand om er!
Kram
    

4 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Kära vän, så läcker och vacker nyårssupé! Jag var tvungen att googla på chokladmousserullader men fann inget. Jordärtskocksgratäng MÅSTE jag göra, låter så gott!
Nu ska du fortsätta att ha det lugnt och fint innan allvaret börjar igen!
Varmkramar till dig!
Eva

Anonym sa...

Äsch då, vad hände nu, skrev en kommentar och den försvann. Börjar om.
Underbar meny!!!
Vi behåller julen till på måndag, myser,
Ha det gott och sköt om dig
Kram
AC

annika sa...

Såg verkligen gott ut det ni åt på nyår. Härligt med fräscha färska bär.
Här går det i ung samma tempo som hos er. så sköööönt! Å julen har vi också kvar.

Kram
annika

LyckligaPraliner sa...

Åhhh...suckar av välbehag.

Men v a r f ö r kan jag aldrig, aldrig få till en sån där fin dukning och laga sån där helt overkligt god OCH snygg mat.

Nej. Det är bedrövligt.

Kram Ann-Louise